نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی؛

هشترود یک شهرستان تک‌محصولی است

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت:هشترود یک شهرستان تک‌محصولی است که مردم آن از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند و برای جلوگیری از مهاجرت اهالی این شهرستان تامین آب زراعی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حمزه امینی نماینده هشترود و چاراویماق گفت:جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای همکاری و تعامل خوبی برای اجرای پروژه پایاب سد سهند دارند؛ ولی مجری طرح در اجرا ضعیف عمل کرده است.

اوافزود:متأسفانه وعده اتمام ایستگاه PS۳ عملیاتی نشده و این امر موجب ایجاد بدبینی اهالی نسبت به مسئولان شده است.

اوافزود:در اجرا کمی تعلل وجود دارد که ضروری است مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای نظارت و توجه جدی بر اجرا داشته باشد تا حداقل فاز یک به زودی به اتمام برسد.

جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت:پیگیری‌های لازم برای اجرای پروژه انجام شده و سازو کار‌ها نیز تعریف شده است.

او افزود: تعاملات خوبی بین دستگاه‌ها وجود داشته و تلاش می‌شود با اتمام فاز یک در فصل کشت آب به اراضی کشاورزی برسد.

امین امینیان فرماندار هشترود هم در این جلسه گفت: براساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که در دی ماه سال ۱۳۹۷ منعقد شده که تکمیل ایستگاه PS۳، احداث ایستگاه PS۴، تکمیل هزار هکتار از شبکه و تامین ۵ مگاوات برق مورد نیاز پایاب از مفاد آن بوده است.

 او افزود: وظیفه دستگاه‌ها از جمله شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در این تفاهم نامه به صورت کامل آمده است که براساس برآورد‌های اولیه برای تکمیل پروژه ۸.۵ میلیارد تومان توسط آب منطقه‌ای در قالب تجهیزات، ۹ میلیارد تومان توسط جهاد کشاورزی در قالب کمک یارانه‌ای بلاعوض ماده ۱۱ و ۱۰ میلیارد تومان نیز توسط اهالی به ازای هر هکتار تأمین می‌شود.

او  ادامه داد: در این تفاهم نامه زمان بندی اجرای پروژه از شروع تا پایان، ۹ ماه در نظر گرفته شده بود که متاسفانه به دلیل تورم و افزایش هزینه‌ها مشکلاتی از بابت اجرا به وجود آمده است.

 فرماندار هشترود اظهار داشت: ۸.۵ مگاولت آمپر برق تامین شده که بیش از میزان پیش بینی شده در تفاهم نامه بوده و به بهره برداری رسیده است.

امینیان گفت: ایستگاه PS۳ ناقص است و هیچ اقدامی در ایستگاه PS۴ به جز خرید زمین انجام نشده است و از هزار هکتار شبکه نیز ۹۰۰ هکتار تحویل داده شده است.

اوافزود: فصل کاری پشت سرگذاشته شده و با توجه به اینکه بخش نظرکهریزی سردسیرترین بخش هشترود است ضروری است ایستگاه PS۳ در یک و نیم ماه آینده به اتمام برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.