تنها مرکز تخصصی استارتاپ‌های استان در جهاددانشگاهی سمنان فعال است

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: سالانه چند رویکرد استارتاپی در استان برگزار می‌شود، اما مرکز نوآوری و شکوفایی جوانان جهاد دانشگاهی استان (منش) تنها مرکز تخصصی این حوزه در جهاددانشگاهی فعالیت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی منصفی راد معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: ۳۵ استارتاپ از داخل و خارج از استان سمنان در مرحله اولیه وارد کار شدند و تاکید اصلی مرکز نوآوری و شکوفایی جوانان به حضور استارتاپ‌های استانی بود.

او افزود: طی دو رویکرد استارتاپی در ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ و ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ برای حضور در جشنواره دستاورد‌های استارتاپ‌های برتر مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی استان سمنان فراخوان داده شد، ایده‌ها در دو پیش‌رویداد جمع آوری و ثبت شدند که در نهایت ۱۰ استارتاپ برتر توسط داوران انتخاب شد.

منصفی راد ادامه داد: سند توسعه استان سمنان، صنایع دستی و گردشگری، آموزش‌های الکترونیک و شرایط کرونایی معیار سنجش استارتاپ‌ها و تیم‌های متقاضی در جشنواره دستاورد‌های استارتاپ‌های برتر مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی استان سمنان بود.

او  تصریح کرد: در بحث ایده‌های خلاقانه مطلقی وجود ندارد و ۱۰ تیم برگزیده قابلیت تجاری سازی دارند و جهاد دانشگاهی به دنبال باروری ایده‌های جوانان است.

تیم‌های برتر در مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی استان سمنان مستقر می‌شوند و فعالیت خود را در این مرکز ادامه خواهند داد تا به پرورش ایده و مرحله تجاری سازی ایده‌های خود برسند.

سمنان در شاخص تعداد دانشجو به جمعیت استان برتر کشور است و بیش از ۴۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی با بیش از ۷۰ هزار دانشجو دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.