دانش بنیان های سمنان کمک ۵۰ میلیارد ریالی نیاز دارند

 استاندار سمنان گفت: درخواست ۵۰ میلیارد ریالی برای کمک به شرکت‌های فناوری و استارتاپ‌ها استان مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،علیرضا آشناگر  استاندار سمنان در نشست شورای اداری استان سمنان  ابراز داشت: دانش بنیان‌ها نقشی مهم در توسعه استان دارند و انتظار می‌رود مورد توجه و حمایت بیش از پیش قرار بگیرند و موانع سر راهشان رفع شود.

او ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد مصوبه‌های سفر‌های قبل معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری محقق شد و علت تحقق نیافتن برخی مصوبه‌ها کم‌کاری مدیران استان سمنان بود.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان در بخش‌های مختلف مانند معادن و صنایع، گفت: خام فروشی از موانع استان در بخش معدن است و تلاش شده کمک به توسعه دیجیتال و استارتاپ‌ها با همکاری سه جانبه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استانداری سمنان و سازمان فنی و حرفه‌ای دنبال شود.

آشناگر با اشاره به دستور رئیس جمهوری برای راه‌اندازی یک مرکز یا واحد نوآوری در هر استان، افزود: با توجه به ظرفیت استان سمنان، درخواست راه‌اندازی سه کارخانه دانش بنیان در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان، پیشنهاد شد که هر سه کارخانه مورد موافقت قرار گرفت.

او اضافه کرد: کمک ۲۰ میلیارد ریالی برای صندوق پژوهش و فناوری بلاتکلیف مانده و انتظار می‌رود در این زمینه کمک شود و سهم پارک علم و فناوری استان سمنان در نظرگرفته شود و با افزایش سرمایه کلی برای حل مشکلات کمک شود.

استاندار سمنان بیان کرد: موافقت برای کمک ۱۰۰ میلیارد ریالی به دانشگاه سمنان برای احداث مجتمع فناوری در استان ارزشمند و در توسعه دانش‌بنیان‌ها در استان کمک کننده است.

او یادآور شد: احداث ساختمان جدید بنیاد نخبگان در استان سمنان محقق نشد و اکنون کمک ۳۰ میلیارد ریال برای نوسازی ساختمان نیاز است.

آشناگر تصریح کرد: کمک ۵۰ میلیارد ریالی برای انجام کار‌های فناورانه به خصوص در پردیس کیانی شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر، شاهرود و دامغان مورد توجه باشد.

استاندار سمنان گفت: وثیقه بانکی مشکل جدی برای فعالان حوزه دانش بنیان است و، چون فعالان این حوزه نوپا هستند اگر حمایت نشوند، دچار مشکل خواهند شد و انتظار می‌رود با کمک به دانش‌بنیان‌ها در این زمینه به توسعه استان کمک شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.