آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از کشتزارهای تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از کشتزار‌های این محصول در تایباد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: میانگین عملکرد تولید ذرت علوفه‌ای در مزارع مستعد تایباد ۵۰ تن در هر هکتار است که سال گذشته ۱۰ درصد محصول تولید شده در این شهرستان به مصرف خوراک دام این منطقه رسید و بقیه آن به شهرستان‌های همجوار ارسال شد، اما در پی خشکسالی امسال این محصول برای تامین قسمتی از نهاده دامی ذخیره سازی خواهد شد.

او به اجرای روش‌های نوین آبیاری در مزارع ذرت علوفه‌ای این شهرستان با هدف صرفه جویی در منابع آب اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری اجرای روش‌های نوین آبیاری در مزارع این محصول نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته که یکنواختی محصول، تغذیه بهتر و سطح سبز محصول از مهمترین مزایای کشت ذرت علوفه‌ای در مزارع مجهز به روش‌های نوین آبیاری بوده است.


بیشتر بخوانید



مدیر جهاد کشاورزی تایباد به مناطق عمده کشت این محصول در این شهر اشاره کرد و ادامه داد: کشتزار‌های منطقه کرات و بخش میان ولایت بیشترین حجم تولید این محصول را به خود اختصاص داده اند.

اعتضادی با اشاره به کشت چهار رقم ذرت علوفه‌ای متناسب با اقلیم شهرستان بیان کرد: فصل کشت این محصول که ۳۴۰ بهره بردار دارد همه ساله اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود و برداشت آن اواخر شهریور ماه است، پایین بودن سقف تعهدات بیمه‌ای باعث عدم رغبت بهره برداران ذرت علوفه‌ای به بیمه محصول خود شده است.


انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار