رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از مصوب شدن راه‌اندازی اورژانس هوایی به مناسبت سالگرد تاسیس اورژانس در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سلمان‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی در آیین گرامیداشت چهل و ششمین سالروز تأسیس اورژانس پیش بیمارستانی و تقدیر از فعالان این عرصه گفت: اورژانس هوایی برای منطقه جنوب غرب خوزستان مصوب‌شده به زودی راه‌‎اندازی می‌شود و شهروندان می‌توانند در صورت نیاز از آن بهره‌مند شوند.

 واکسن هست اما واکسیناسیون رضایت بخش نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اعلام  خبر کاهش آمار و موارد بستری و ابتلا به کرونا در منطقه ادامه داد: روند واکسیناسیون با وجود اینکه واکسن به اندازه کافی وجود دارد و مراکز تجمیعی ما به خوبی در حال خدمات‌رسانی هستند ، رضابتخش نیست.

او از شهروندان خواستار اقدام سریع تر برای دریافت واکسن کرد و در ادامه  واکسیناسیون را یک امر فردی ندانست  و تزریق آن را باعث قطع زنجیره انتقال و قطع بروز گونه جدید کرونا خواند که در نهایت یک اقدام عمومی برای حفظ سلامت جامعه است.

سلمان‌زاده با اشاره به تمایل کم شهروند شادگانی برای واکسیناسون از تمام روحانیون، شیوخ، چهره‌ها و ورزشکاران این منطقه تقاضا کرد که برای دعوت مردم به تزریق واکسن همکاری کنند.

تحول منطقه جنوب غرب در خدمات اورژانسی

در ادامه دکتر محمد حیدری، فرماندار ویژه خرمشهر نیز ضمن تبریک این روز به فعالان اورژانس، گفت : تحول و پیشرفت کمی وکیفی در راستای توسعه خدمات اورژانسی در جنوب غرب خوزستان در حال شکل گیری است.

او با بیا این که در منطقه امکانات نسبتا مناسبی در بخش درمان وجود دارد افزود: بعد از عبور از پیک پنجم کرونا شرایط کشور از این لحاظ بهتر شده و امر واکسیناسیون نیز در واقع به یک فریضه واجب تبدیل شده است.

او نیز از همه با نفوذها در منطقه از جمله شیوخ، معتمدین، نخبگان و رسانه‌ها خواست برای ترغیب و تشویق مردم به تزریق واکسن از ظرفیت‌های بالای خود بهره بگیرند.

دکتر حیدری ادامه داد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان همه افراد بالای 18سال امکان دریافت واکسن را دارند بنابراین شهروندان با ترزیق واکسن از شکل‌گیری بحران‌های احتمالی بعدی جلوگیری نمایند.

این آیین که در محل گلزار شهدای خرمشهر و بر سر مزار شهید مدافع سلامت، جعفر شریفی  که از شهدای اورژانس است ،برگزار شد و از ۱۲  تکنیسین‌ نمونه فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز در این مراسم تقدیر شد.

این مراسم با حضور پدر شهید شریفی، شهردار خرمشهر، رییس بنیاد شهید این شهرستان، مسئول گروه جهادی راه شهدا، مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند، معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان، مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، کارشناسان و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این دانشگاه در فضای باز و با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.