یک سیاستمدار لبنانی اعلام کرد نظامیان آمریکا تحرکات و جابه‌جایی‌های مشکوکی در نزدیکی مرز عراق و سوریه دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، «هادی قبیسی» تحلیلگر مسائل سیاسی لبنان امروز (یکشنبه) اعلام کرد نظامیان آمریکا تحرکات مشکوکی در نزدیکی مرز عراق و سوریه دارند و این جابه‌جایی‌ها به قدری زیاد است که تعجب همگان را برانگیخته است.

قبیسی در ادامه افزود: تحرکات شدید و جابه‌جایی‌های نظامیان آمریکا در مرز عراق و سوریه به قدری زیاد است که سوالات زیادی را به وجود آورده است و از نظر ما این تحرکات برای ارائه خدمات به تروریست‌هاست و خطر امنیتی برای این دو کشور دارد.

«صباح العکیلی» تحلیگر دیگری نیز در این خصوص اعلام کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن نیرو‌های عراقی در مرز مشترک با سوریه به دنبال باز کردن راهی برای بازگشت داعش به این کشور‌ها هستند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد، منابع محلی در منطقه «الشدادی» سوریه اعلام کردند نظامیان اشغالگر آمریکا ۶۰ تروریست داعشی را از زندان شبه‌نظامیان دموکرات موسوم به «قسد» آزاد و به پایگاه‌های خود در خاک این کشور منتقل کردند تا تروریست‌ها را بازیابی کرده و به آنان آموزش دهند که در خدمت پروژه‌های خود در منطقه باشند.

یک منبع آگاه به خبرگزاری سانا اطلاع داد: دو بالگرد آمریکایی در الشدادی واقع در حومه الحسکه فرود آمده و حدود ۶۰ تروریست موسوم به «نافکر» را بعد از اینکه در مقابل ویروس کرونا واکسینه کردند از زندان خارج کردند.

این منبع در ادامه افزود: بیشتر این تروریست‌ها که از زندان توسط آمریکایی‌ها خارج شدند ملیتی عراقی، عربستانی و تونسی داشتند، حتی در میان زندانیان آزاد شده فرمانده نیرو‌های «الشرطه»، فرمانده بخش آموزش و مسئول زندان‌های داعش که در «دیر الزور» دستگیر شده بودند، قرار داشتند.

پیش از این هم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بار‌ها صراحتا اعلام کرده بود که که گروه تروریستی داعش را «باراک اوباما» و «هیلاری کیلینتون» رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه اسبق آمریکا بوجود آوردند.

آمریکا در استفاده از تروریسم به عنوان اسلحه‌ای برای منافع خود، سابقه‌ای طولانی دارد. در دوران جنگ سرد و رقابت‌های آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی، تاسیس یک گروه تندروی به ظاهر اسلامی که بتواند مردم را علیه کمونیست، تحریک کند در دستور کار سازمان سیا قرار گرفت.

بعد از شکست داعش در عراق و سوریه بدست نیرو‌های مردمی این کشور مانند الحشد الشعبی عراق، آمریکا بار‌ها به این گروه حمله کرده است تا بتواند روزنه‌ای برای بازگشت داعش به این دو کشور بازکند. چندی پیش نیز نظامیان تروریست آمریکا در حمله‌ای شبانه که به دستور «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا انجام گرفته بود موجب شهادت ۴ تن از اعضای الحشد الشعبی عراق شدند.

با وجود اینکه آمریکا با عراق توافق کرده است تا آخر سال جاری میلادی از این کشور خارج شود، اما بر اساس گزارش‌ منابع محلی عراق نظامیان آمریکا در حال ساخت‌ و ساز‌های مشکوک در پایگاه هوایی عین الاسد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار