اعتراض دیپلمات های افغانستان به طالبان برای آینده نامعلوم

شماری از دیپلمات‌های کشور می‌گویند که در حالت بی‌سرنوشتی به سر می‌برند و اکنون در جستجوی کسب پناهندگی کشورهای خارجی‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از دیپلمات‌های افغانستان کشور می‌گویند که در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند و برخی از همکارانشان در جستجوی پناهندگی هستند.

این دیپلمات‌ها می‌افزایند که از چند ماه بدین سو حقوق ماهانه، کرایه‌های خانه و دیگر مصارفشان از سوی حکومت افغانستان پرداخته نشده است.

زردشت شمس، دیپلمات پیشین، گفت: «دیپلمات هایی که در بیرون هستند، با مشکلات زیاد روبرو هستند زیرا نظر به اصول وزارت خارجه، به آنان معاش و امتیازاتشان داده می‌شد اما اکنون آن‌ها معاش و امتیاز ندارند.»

در همین حال شماری از دیپلمات های کشور که نخواستند نامشان گرفته شود می‌گویند کنفرانسی که قرار بود از سوی امیر خان متقی، وزیر امور خارجه کابینه سرپرست با دیپلمات های حکومت پیشین از راه دور برگزار گردد، به علت حاضر نشدن بسیاری از سفیران ملغا گردید.

در همین حال، کمیسیون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان می‌گوید که درباره دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های سیاسی در بیرون از کشور، به زودی تصمیم گرفته خواهد شد.

به گفته منبع، با آن‌که بیشتر از یک ماه از سقوط حکومت پیشین می‌گذرد، تا کنون در باره فعالیت‌های نمایندگی‌های سیاسی کشور کدام تصمیم رسمی گرفته نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، دیپلمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.