مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت: ۷۵ درصد از خانواده‌های شاهرودی، بر اساس نظرسنجی انجام شده در این شهرستان، بر آموزش حضوری دانش‌آموزان دست‌کم سه روز در هفته تاکید دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شاهرود در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت: بازگشایی مدارس به صورت تدریجی و اقتضایی نسبت به شرایط هر منطقه انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه ۳۱ مدرسه از ۱۸۴ مدرسه دولتی و غیردولتی شهرستان شاهرود در روستا‌ها فعال است، تصریح کرد: بیشتر این مدارس روستایی کمتر از ۱۳۰ دانش آموز دارند که شرایط بازگشایی برای آنان فراهم شده است.

موسوی به دستورالعمل جدید وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: در این دستورالعمل مدارس روستایی با کلاس‌های زیر ۱۵ نفر از سوم مهرماه بعد از ایمن سازی از سوی مدیر، انجمن و شورا و تایید کارگروه مراقبت سلامت، مجوز بازگشایی می‌گیرند و بازگشایی می‌شوند.

او با بیان اینکه کلاس‌های زیر ۳۰ نفر هم در روستا‌ها می‌توانند با گرفتن مجوز از کارگروه مراقبت سلامت ۲ تا سه روز در هفته فعال باشند، اظهار داشت: شهرستان شاهرود ۵۰ مدرسه بالای ۳۰۰ دانش آموز دارد که به صورت تدریجی از هفته دوم آبان ماه با شرایط اعلام شده بازگشایی خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه تمامی کارگاه‌های فنی در این شهرستان از مساحت مناسبی برخوردار است و دانش آموزان هنرستان‌ها در کلاس‌های ۱۶ نفره حضور دارند، تصریح کرد: کلاس‌های دروس فنی هنرجویان از سوم مهرماه به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او  به حضور کامل کادر اجرایی در مدارس تاکید کرد و افزود: معلمان برای تولید محتوا از فضای کلاس‌های درس به جای منزل خود استفاده کنند.

موسوی از به صدا در آمدن زنگ غنچه‌ها برای پیش دبستانی‌ها روز ۳۱ شهریور در مدرسه امام هادی (ع) شاهرود خبر داد و ابراز داشت: زنگ شکوفه‌ها برای کلاس اولی‌ها و زنگ جوانه‌ها برای پایه هفتم نواخته خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.