ایجاد ناحیه صنعتی فرآوری قیر طبیعی در گیلانغرب/افزایش اعتبارات عمرانی در سنقر و کلیایی

سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اعلام اینکه ناحیه صنعتی فرآوری قیر طبیعی در این شهرستان ایجاد می‌شود، گفت : این ناحیه در حال جانمایی است تا واحد‌های پراکنده سامان دهی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حشمت رضایی سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت : برنامه‌های متناسب با تولیدات قیر طبیعی در این شهرستان در راستای جلوگیری از خام فروشی این ماده ارزشمند معدنی اجرا می‌شود.

او گفت : بخش قابل توجه قیر طبیعی استخراجی از معادن این شهرستان به صورت خام فروشی عرضه می‌گردد که هیچ گونه ارزش افزوده‌ای برای استان کرمانشاه و کشور ندارد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب افزود: به لحاظ ذخایر غنی در منطقه فرآوری، افزایش کیفیت و استاندارد سازی قیر طبیعی نیازمند آموزش نیروی انسانی ماهر است.

رضایی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور انعقاد تفاهم نامه سه جانبه فرمانداری، فنی و حرفه‌ای و انجمن معدن داران قیر طبیعی نهایی شده و تربیت نیروی انسانی با استفاده از امکانات فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

اختصاص  ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان امسال برای اجرای طرح‌های هادی سرپل ذهاب

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سرپل‌ذهاب گفت: ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان امسال برای اجرای طرح‌های هادی روستا‌های این شهرستان از محل اعتبارات استانی و ملی و زلزله اختصاص یافت.

نادر نورایی افزود: از مجموع این اعتبار ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مربوط به اعتبارات ملی و سه میلیارد تومان اعتبارات استانی است که بتوانیم با همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پروژه‌های روستایی را به سرانجام برسانیم.

او افزود: در بخش قلعه شاهین پروژه طرح هادی مختلفی در روستا‌های "قلعه گلینه "و" کاه سرا "و "دوازده امام‌" در حال اجرا و در روستای سراب ذهاب حدود ۶ هزار متر مربع زیرسازی، بیس و آسفالت در دستور کار است و تا کنون نیز ۸۵۰ متر مربع سنگ فرش و احداث کانال و جوی آب انجام شده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سرپل ذهاب ادامه داد: پروژه‌های مهمی در روستاهای" قره بلاغ اعظم "، "سرباغ گُلین" در کمیته برنامه ریزی اول ابلاغ شده که باید تصویب شود و با همت دستگاه‌های اجرایی به مرحله اجرا خواهد رسید و شاهد بهره‌برداری از این پروژه و خدمات بنیاد مسکن در شهرستان خواهیم بود.

نورایی ادامه داد: در جریان بازسازی زلزله سه میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی تخصیص یافته بود و در گذشته مساله فاضلاب روستایی با استفاده از کمک‌های بخش مردمی اجرا شد.

تصویب ۱۶۹ طرح اشتغالزا در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: ۱۶۹ طرح اشتغالزا در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با ۴۹ میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید.

حشمت رضایی افزود: این طرح‌ها شامل ۱۱۹ طرح خوداشتغالی برای مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد، تعداد ۲ طرح میراث فرهنگی و گردشگری، یک طرح باشگاه بدنسازی اداره ورزش و جوانان، هشت طرح اشتغالزایی اداره صنعت، معدن و تجارت و ۱۷ طرح جهاد کشاورزی است.

او افزود: با اجرای این طرح‌ها در مجموع زمینه‌ی اشتغال ۲۶۳ نفر فراهم می‌شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای تعداد یک هزار و ۶۴۳ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده و اطلاعات آن‌ها در سامانه اشتغال رصد ثبت شده که معادل ۶۷ درصد تعهد اشتغال شهرستان در سال جاری است.

رضایی ادامه داد: آمادگی برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در بخش مستقل و پشتیبان وجود دارد و منابع لازم در این راستا تامین شده و متقاضیان شهر و روستا می‌توانند با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط با طرح مورد تقاضا و مراجعه به سامانه مشاغل خانگی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

افزایش بیش از ۴٠٠ میلیارد ریالی اعتبار سنقر و کلیایی

غلامرضا مرتضوی فرماندار سنقر و کلیایی گفت : با پیگیری‌های انجام شده در کمیته برنامه ریزی سنقر و کلیایی بیش از ۴٠٠ میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان افزوده شد.

او گفت : پارسال پرونده حوزه گازرسانی سنقر و کلیایی بسته شد و به تمامی روستا‌های این شهرستان گازرسانی انجام گرفت و امسال هم تلاش داریم در پروژه‌های راه و آب روستایی را به سرانجام و تکمیل برسانیم.

نماینده عالی دولت در سنقر و کلیایی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده تاکنون بیش از ٨٣٠ میلیارد ریال اعتبار در حوزه راه تایید شده که انشاالله با تخصیص و جذب این اعتبار پیشرفت خوبی در حوزه راه‌های مواصلاتی شهرستان انجام خواهد گرفت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.