محمد نظام حلیمی گفت: سعی داریم برای افزایش تراز تجاری دو کشور سازوکار مناسب را اتخاذ کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  محمد نظام حلیمی کاردار سفارت مالزی در ایران و رایزن اقتصادی کشور مالزی درجریان دیدار از دو واحد صنعتی در ساوه گفت: سعی داریم در بازدید از توانمندی‌های اقتصادی ایران با بررسی موقعیت‌ها برای افزایش تراز تجاری دو کشور سازوکار مناسب را اتخاذ کنیم.

محمد نظام حلیمی افزود: هدف از سفر صرفا بازدید نبوده و بدنبال سنجش موقعیت برای همکاری دو کشور مالزی و ایران برای همکاری‌های دو جانبه هستم.

او با اشاره به کاهش روابط تجاری و اقتصادی ایران و مالزی در سال‌های اخیر متاثر از تحریم‌ها اظهار کرد: تراز تجاری ایران و مالزی قبل از اعمال تحریم‌ها به یک میلیارد دلار رسیده بود، اما تحریم‌ها موجب شده است که این میزان به ۳۰۰ میلیون دلار کاهش یابد.

رایزن اقتصادی کشور مالزی در خصوص هدایت سرمایه گذاران مالزی به سمت صنعت استان مرکزی گفت: بدلیل فرصت بالای صنعتی شهرستان ساوه تلاش خود را برای تشویق سرمایه گذاری خارجی در این منطقه بکار خواهم گرفت.

فرماندار ساوه هم گفت: مزیت‌های بالای شهرستان ساوه در زمینه‌ی گردشگری، کشاورزی و صنعتی می‌تواند به ارتقاء سطح اقتصادی دو کشور ایران و مالزی منجر شود.

محمد نظام حلیمی کاردار سفارت مالزی در ایران و رایزن اقتصادی کشور مالزی در سفر به شهر صنعتی کاوه از نزدیک با توانمدی‌های صنعتی شهرستان ساوه آشنا شد.

بازدید از دو واحد صنعتی، نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی اراک و مدیران واحد‌های تولیدی و صنعتی در شرکت کاوه فلوت از دیگر برنامه‌های سفر کاردار سفارت مالزی به شهرستان ساوه بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.