واکسینه شدن ۹۸ درصد معلمان آذربایجان شرقی

معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ۹۸ درصد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیر دولتی استان واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اکرمی معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ۲ درصد باقیمانده معلمان در صورت تدریس حضوری ملزم به دریافت واکسن هستند.

او با اشاره به آخرین اقدامات بهداشتی انجام شده برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: سلامت محیطی مدرسه و سلامت فردی دانش آموزان، معلمان و اولیا برای ما در اولویت قرار دارد و شرط آموزش حضوری است.

اکرمی با بیان اینکه طبق یافته‌های جهانی و ملی، دانش‌آموزانی که به هر دلیلی از آموزش مجازی استفاده می‌کنند حدود ۲ ماه از بقیه دانش آموزان عقب می‌مانند افزود: کرونا باعث شد تا مسائلی چون نابرابری آموزشی، افت کیفیت تحصیلی، کاهش همبستگی اجتماعی، تضعیف سلامت روانی و جسمانی در دانش آموزان اتفاق بیافتد.

معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: اولویت نخست دستگاه تعلیم و تربیت، آموزش حضوری و باز کردن مدارس شبانه روزی با ۱۸ هزار دانش آموز با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی است و اولویت بعدی پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی است چرا که آموزش حضوری بهترین نوع یادگیری برای این گروه است و در مرحله سوم آموزش حضوری دروس عملی مهارت محور و هنرستان‌ها هستند.

او در مورد واکسن دانش آموزان نیز گفت: مسئولان بهداشت و درمان و آموزش و پرورش در تلاش هستند دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال برای سال تحصیلی جدید طی دو هفته آینده حتما واکسینه شوند.

اکرمی خاطرنشان کرد: پیش دبستانی‌های دولتی و غیر دولتی هم در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند آموزش حضوری را برگزار کنند، ولی در غیر این صورت آموزش‌ها به صورت غیر حضوری ادامه دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار