به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نخستین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بعد از نزدیک به ۱۰ سال به ریاست رئیس جمهور برگزار شده است، با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه و تربیت نسل آینده ساز کشور، اظهار داشت: آنچه برای حیات، تربیت و تعالی انسان ضروری است در مجموعه آموزش و پرورش نهادینه شده است.
رئیسی شورای عالی آموزش و پرورش را بهترین جا برای بحث و بررسی موضوعات مرتبط با این حوزه و بهترین جایگاه مشورتی درمورد طرح ها و لوایج قانونی مربوط به آموزش و پرورش دانست و افزود: نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه بدانیم نسبت شورای عالی آموزش و پرورش با نهادهای عالی تصمیم گیری همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، چیست.
رئیس شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه این شورا سیاست اجرای قانون درحوزه تعلیم و تربیت را برعهده دارد، گفت: هر موضوعی که با آموزش و پرورش ارتباط دارد باید ابتدا در این شورا بررسی و کارشناسی شده و بعد برای تصمیم گیری به نهادهای بالادستی و تصمیم گیرنده ارجاع شود و دیگر هیچ امری مربوط به آموزش و پرورش بدون طرح در شورای عالی آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نخواهد شد.
رئیس جمهور نسبت بین شورای عالی آموزش و پرورش و اعضا و وزرای شرکت کننده در جلسات این شورا را دیگر موضوع مهم که باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان و با تاکید بر اینکه نسبت بین دستگاه ها و آموزش و پرورش باید روشن شود،گفت: شورای عالی آموزش و پرورش باید از حاشیه خارج شده و وارد متن تصمیم گیری ها درمورد این حوزه شود.
رئیسی از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان بهترین افراد برای ارائه نظرات مشورتی کارشناسی و تخصصی درمورد این حوزه نام برد و افزود: این شورا پشتوانه نظری و کارشناسی خوبی برای بررسی مسائل و ارائه راهکار برای حل مشکلات تعلیم و تربیت جامعه است.
رئیس جمهور با بیان اینکه آموزش و پرورش می تواند توسعه پایدار و آینده کشور را تضمین کند، توجه ویژه دولت به این حوزه را مورد تاکید قرار داد و افزود: شکی نیست که محور آموزش و پرورش "معلم" است و باید شان، منزلت، مهارت و معیشت معلم در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان، گفت: در رابطه با رتبه بندی معلمان اصل بر افزایش کیفی و مهارتی این عزیزان است و موضوع مالی و معیشتی تنها یکی از مسائل مورد توجه است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تفاوت بین استفاده از تجارب دیگران و سندنویسی و نسخه نویسی، اشاره کرد و گفت: ما در موضوعات مهم و بنیادین از جمله تحول در آموزش و پرورش از همه تجربیات دنیا استفاده می کنیم و هیچ حد و مرزی در این زمینه نداریم اما سند نویسی خودمان را داریم و نباید دنبال اجرای سندی برویم که نقشی در تنظیم و تدوین آن نداشته ایم و متناسب با باورها و فرهنگ کشور ما تنظیم نشده است.
رئیسی خاطرنشان کرد: شورای عالی آموزش و پرورش باید درمورد سند تحول بنیادین کمک و همراهی کند تا فاصله بین وضع فعلی و وضع مطلوب و مورد نظر را کاهش دهیم و برای ایجاد این تحول همه بخش ها و لایه های آموزش و پرورش باید حس تحول و تحول گرایی پیدا کند و مدارس ما تحول محور و تربیت محور باشد.
رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرای عدالت آموزشی و فراهم کردن امکانات لازم برای همه دانش آموزان کشور در بهره مندی از خدمات آموزشی بهویژه آموزش مجازی از طریق شبکه شاد در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: اینکه همه دانش آموزان در سراسر کشور به آموزش دسترسی داشته باشند و دانش آموزی بخاطر محرومیت از امکانات و تجهیزات نوین آموزشی از تحصیل محروم نشود، وظیفه ما است.
وی تاکید کرد: جایگاه آموزش و پرورش در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور باید تعریف شود و مسائل و مشکلات معیشتی معلمان را یک بار برای همیشه حل کنیم تا مسئله اصلی آموزش و پرورش ما مسئله مالی و معیشتی نباشد.
رئیس جمهور همچنین بر تقویت دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز تربیت و آموزش معلمان نظام آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: نیروی متخصص و متعهد مورد نیاز آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت آینده سازان کشور باید از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین شود.
در نخستین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم و هزارمین جلسه این شورا از بدو تاسیس، اعضای شورا با ابراز خرسندی از تشکیل جلسه به ریاست رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی آموزش و پرورش که بعد از حدود ۱۰ سال انجام شده است، تداوم این جلسات را موجب تسریع در حل مشکلات آموزش و پرورش و حوزه تعلیم و تربیت کشور دانستند.
در این جلسه ماده واحده تشکیل ستاد هماهنگی و اجرایی سند تحول آموزش و پرورش در ذیل شورای عالی آموزش و پرورش با هدف تحقق اجرای سند تحول با اصلاحاتی مورد تصویب قرار گرفت.
انتهای پیام/
کشاورزی شغل انبیاست
دامداری هم شغل انبیاست .
فقط معلمی رو تمام وقت در اختیار بشر بودند . ینی تو تابستون بیکار نبودند بابتش پولم نمگرفتند .
معلم هم فشار یه پرستار رو...
مجلس به دولت به مجلس به دولت به شورای عالی به دولت به هیات وزیران به مجلس به کمیسیون به مجلس به دولت و در نهایت به فضا خواهد رفت ان شا الله و سپس در یونیسف و سازمان ملل و... بررسی و در نهایت احکام زده میشه و اصلاح می خوره و در نهایت نهایت بعد از پروسه و زمان طولانی 300 تومان اضافه میشه!! الان تخم مرغ 2 تومن شده آن موقع 20 تومن میشه
من دارای سه مدرک آمار، مهندسی برق قدرت، ارشد مدیریت دولتی هستم، امسال هم phd مدیریت منابع انسانی را قبول شدم ولی از تحصیل منصرف شدم
قبلا هم معلم حق التدریس (دبیر ریاضی) بودم ولی چون وزیر می گفتم رسمی نمی کنیم آزمون استخدام شرکت ملی پست شرکت کردم و اکنون در شرکت ملی پست شاغل هستم
ای کاش فرهنگیان محترم به جای خود بینی محض به دنبال اجرای عدالت بودند.
چون درصورت اجرای عدالت و رفع تبعیض، اختلاف طبقاتی ناروا، تبعيض و اجحاف از بین رفته و بزه اجتماعی به واسطه از بین رفتن اختلاف طبقاتی که حدود سی ساله به ناحق ایجاد شده از بین می رود یا به حداقل مقدار خود می رسد و جامع امنیت می یابد و علم آموزی برای همگان در دسترس قرار می گیرد و جامعه به سوی پیشرفت و توسعه همه جانبه پیش خواهد رفت
باید نظام هماهنگ پرداخت اجرا شود
حقوق کارگران نیز از خط فقر بالاتر بیاید
جلو تورم گران فروشی را با تولید انبوه و با علم روز دنیا و بهره وری حداکثری و همچنین حذف بازارهای انحصاری و مافیاییگری در بازار بویژه بازارهای خودرو و لوازم خانگی با واردات معقول و تعرفه گمرکی منطقی 5 درصد و نیز حذف موانع تولید سهل الوصول کردند اخذ مجوزهای ورود نخبگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی واقعی گرفته شود
تا جامعه رنگ آرامش را بخودگیرد و بسمت مدینه فاضله
حرکت کند
و با عدالت با همه رفتار شود
یعنی نظام هماهنگ پرداخت در کشور اجرایی شود
اگر یکی به شماها توهین کرد باید با توهین پاسخ بدهید؟ مگر نمیگویید معلمی شغل انبیاست؟ سرپیامبر خاکروبه میریختند پیامبر شمشیر میکشید؟ بعضی ها بی ادبی کردند شماچرا باادب پاسخش را ندادید؟ فرق تو معلم وان فرد هتاک چیه؟ بااین وجود پس مردم حق دارند بگوییند بعضی معلمانی مثل تو نه ادب دارند ونه فرهنگ تو باپارتی وبا سهمیه بیسوادانه معلم شدی لیاقت معلمی را نداری اگر سهمیه نداشتی الان زبالگرد بودی
سختی کار ما به حدیست که هیچ تضمینی وجود نداره که سالم برگردی به خونت
کدوم کارگر پول چهار ماه بیکاریشو میگیره؟؟
کدوم معلم شب کاره و تا صبح بیدار مونده
کدوم معلم دستاش پینه بسته
کدوم معلم تعطیلات سره کاره
اگه تعداد ساعت بیکاری معلمارو حساب کنیم میشه چهار ماه بیکاری به علاوه تعطیلات پنج شنبه و جمعه تعطیلات رسمی عید نوروز.....
خلاصه روزی چهار پنج ساعت کار مفید تو هشت ماه که فقط یک سوم کار مفید ما میشه
با این وجود بازهم حقوقشون از ما بیشتره....
خیلی از کارگرایی که الان دارن جون میدم واسه یه لقمه نون سطح سوادشون از خیلی معلمان دیگه بالا تره ، خیلی از کارگرا لیسانس و فوق لیسانس و دکترا دارن
اما اسم کارگر بد در رفته، فکر میکنن کارگرا بی سوادن
حتما با خودت فکر کردی معلم فقط درس خونده و زحمت کشیده و بقیه همه بیسوادن.
چرا فقط مشکل مالی معلمان باید برطرف شود؟؟؟!!!
پس ما کارمندان مظلوم پست که جوانیمون را صرف شرکت ملی پست کردیم و حکممون هم کمتر از حکم فرهنگیان است و کارمون چندین برابر کار فرهنگیان است چی؟؟؟
چرا نباید مشکل مالی ما و ادارات حداقل بگیر که از فرهنگیان حکم و دریافتی کمتری دارند حل نمی شود؟؟؟!!!
جناب رئیس جمهور حکم حقوقی کارمند پست با مدرک فوق لیسانس کمتر از سیکل ادارات برخوردار و حتی کمتر از فرهنگیان محترم است
جناب رئیس جمهور چرا اینقد اجحاف و تبعیض؟؟؟!!!
چرا نظام هماهنگ پرداخت اجرا نمی شود؟؟؟!!
اگر مرد میدانی، رتبه بندی معلمین شاغل در مدارس را اجرا کن. والسلام
خیر
آیا همه دانشجویان از کیفیت تدریس اساتید راضی هستن؟
خیر
ولی کسی به حقوق اساتید خرده نمیگیره
این دوگانگی رفتار با معلم نسبت به سایر شاغلین آزاردهنده اس
برخی از اساتید که الان روز به روز به تعدادشون اضافه میشه نه اخلاق نه سواد نه سلامت روان ندارن و حقوق بالایی میگیرن ولی کسی گله مند نیست بهشون
چون ریال به ریال جقوق اضافه شده و نشده معلمین رسانه ای میشه ولی کسی از حقوق سایر سازمان ها دم نمیزنه، از امکانات ویژه اشون کسی خبر پخش نمیکنه
فعلا خداروشکر مدارس آنلاینه.
سال دیگه هم آنلاین خواهد بود.
چرا یکبار برای همیشه عدالت را برقرار نمی کنند؟؟!!؟
این آقا از شما فرهنگیان ترسیده و حساب می بره و بهمین خاطر می خواهد عدالت را فدای ترسش کنه
معلمان و بقیه کارمندان حداقل بگیر باید به عدالت از خط فقر بالا روند
بعد ساعات کاری معلمین و تعطیلات آنها هم حداکثر مانند بقیه ادارات شود
تا آنها نظیر متوجه سختی کار بقیه کارمندان شوند
چرا شما خواستار اجرای عدالت نیستید عدالت در تمامی نظام اداری ایران یعنی اجرای نظام هماهنگ پرداخت و نظام هماهنگ ساعات کاری؟؟؟!!
من یه معلمم با دکترای تخصصی
دانشگاه های تاپ کشور هم درس خوندم
واقعا اساتیدی داشتم که دانشجو و کارمندا از اخلاق افتضاحشون و سواد کمشون کلافه بودن
همه کارای پایان نامه امو خودم انجام دادم و حتی نمیدونست موضوعم چبه
برای تدریس هم خودمون درس میدادیم و سر کلاس چرت میزد
پس لطفا دقیق تر به اطرافتون نگاه کنید و منصفانه قضاوت کنید
و تنها چیزی که در آموزش و پرورش مفهوم ندارد بار علمی و آموزش پیشرفته است
هر ترم دانشجوهای بیچاره رو با کلی تکلیف و تحقیق و ارائه و ... سرگرم می کنند که دانشجوها از درس بیزار بشن و استادها رو سوال پیچ نکنند. در حالیکه طبق سرفصل های وزارت علوم، برای هر درس تئوری، تمام وقت واحد درسی باید صرف تدریس بشه و حتی نوع ارزشیابی هم آزمون کتبی باید باشه و تحقیق و ارائه و اینجور مزخرفات کاملاً مخالف قوانین وزارت علومه. اما چون نظارتی نیست، استادها هر کاری دلشون بخواد انجام میدن.
ما خودمون ترم های پایین که بودیم، استادهایی داشتیم که از ۹ تا سرفصل وزارت علوم برای یک درس، فقط ۲ یا ۳ تا سرفصل رو در طول ترم تدریس می کردند و بقیه ترم پی کارهای بیهوده مثل تحقیق و ارائه و ... تلف میشد. (جدای از این بحث که هر ترم یکی دو هفته دیر شروع میشه و یکی دو هفته زود تموم میشه و وسط ترم هم چندین جلسه تعطیلی رسمی و غیررسمی هست و هر جلسه هم استاد نیم ساعت دیر می اومد و نیم ساعت زود میرفت و نیم ساعت هم وسط کلاس استراحت بود و ...)
ترم های بالاتر و مقاطع ارشد و دکتری دیگه واقعاً مصیب هست. چون استادها نمی گذارند دانشجوها سمینار و پایان نامه شون رو انجام بدهند و دانسجوها رو مدام مجبور می کنند که پروژه ها و مقاله هایی بنویسند که وظیفه دانشجو نیست هیچ ربطی به سمینار و پایان نامه نداره و در واقع امتیاز و افزایش حقوق این پروژه ها و مقالات فقط توی جیب استاد میره و دانشجو باید از جیب خودش هزینه کنه و زحمت بکشه که سودش بره توی جیب استاد.
بدتر از اینها اینه که هیچ نظارتی هم نیست و دانشجو کاملاً مجبوره که از دستورات استادها اطاعت کنه و اگر اطاعت نکنه، استادها اونقدر از کارش ایراد می گیرند که چندین ترم اضافه بر سنوات بمونه و در دانشگاه دولتی روزانه شهریه پرداخت کنه و در نهایت هم اگر خواسته های استادها رو انجام نده پایان نامه ش رو رد می کنند و یا اونقدر اذیتش می کنند که مجبور باشه انصراف از تحصیل بده.
توی دانشگاه ها از درس که خبری نیست.
استادها دانشجویی که هیچی یاد نگرفته رو مجبور می کنند پیاپی مقاله بنویسه و پروژه انجام بده. معنی اینکار چی میتونه باشه ؟؟؟
دانشجو خواه و ناخواه باید کلی هزینه به موسسات غیرمجاز پول بده تا یه مقاله یا پروژه بیهوده ی مزخرف انجام بدهند تا اون پروژه به اسم استاد ثبت بشه و سود و امتیاز و افزایش حقوقش توی جیب استاد بره. آیا این عدالت است ؟؟؟؟؟؟؟
پس چرا استادهای ما هنوز پایان نامه شروع نشده، ما رو مجبور می کنند سه چارتا مقاله و پروژه انجام بدیم که موضوعشون هم هیچ ربطی به سمینار و پایان نامه نداره؟؟؟؟
آیا این باجگیری نیست؟؟؟؟ اگر نیست پس چیست ؟؟؟؟ خدایا منو بکش از دست این همه مروژه و مقاله ی بیهوده. ای آسمان ها بر من بگریید و ای زمین ها مرا ببلعید.
آخه من کجا داد و فریاد کنم ؟؟؟ از این همه زور و باجگیری ؟؟؟؟
بیمه تکمیلی مون،نقره ایم نیست چه برسه به طلایی،مرکز درمانی بپرس بیمه تکمیلی فرهنگیان دارم ببین چی شامل میشه.
درباره آسونی کار هم باید تجربه کنی تا بفهمی،ان شاءالله شرایطش فراهم بشه تجربه کنی.
طبق تحقیقات، هر ساعت تدریس معادل ۸ ساعت کار در معدنه
پس چرا استادها سعی می کنند کمبود حقوقشون رو از جیب دانشجو تامین کنند؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا دانشجو باید کاری که وظیفه اش نیست رو انجام بدهد؟؟؟؟؟؟؟
چرا دانشجو باید مقاله و پروژه انجام بده که امتیاز و پولش توی جیب استاد بره ؟؟؟؟؟
حقوق استاد کفاف خوشگذرونی هاش رو نمیده، گناه دانشجو چیه که باید با هزینه خودش پروژه و مقاله و هزار کوفت و زهرمار انجام بده تا امتیاز استاد بره بالا و حقوقش زیاد بشه؟؟؟؟؟؟
چرا کسی رسیدگی نمی کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من خودم دانش آموزم دیدم یه عده محدودی از معلم ها بی انصافی میکنند در حق دانش آموز و کارشان را خوب انجام نمیدن که البته پولی که میگیرن اشکال داره ولی معلم داشتم که خدایی خیلی خوب کار میکنه و اینکه به وجدان آدم ها بستگی هم داره و هرکسی یه جوری وجدان خودش رو راضی میکنه و اینکه شما چرا به خودتون میگیرین .
جهان حقوقی نداره جانم
بسم الله مَرده و قولش
دوستام معلمن ، نسبت به ارزش کاری که دارن انجام میدن واقعا حقوقشون ناچیزه..
#رئیسی کانامه سبزهای نخبه ماده 28 سال 99 را دریاب
دوسال عمرمان را صرف تحصیل کردیم فقط برای این که در تدریس عملکرد بهتری داشته باشیم به جای قدردانی و تشکر از اعمال مدرک ما خودداری می کنند افزایش سیصدهزار تومانی بابت مدرک را نخواستیم حداقل در احکام کارگزینی اعمال شود این را هم از ما دریغ می کنند خدا از باعث و بانی آن نگذره ان شاءالله
وقتی معلم تو زندگیه خودش مونده بعد توانایی آموزش داره
خدا وکیلی دولت روحانی مگر کم حقوق فرهنگیان رو اضافه کرده ؟؟؟ حقوقهایی که چندین برابر شده . انگار همه کور و کرند .
هنوز هم فرهنگیان زیاده خواه میگن کمه و با اینهمه افزایش حقوق میگن اصلا حقوقمون فرقی نکرده و با کمال پر رویی میان میگن ما حقوقمون از یک کارگر کمتره !!!
خجالت بکشید ، بترسید از اینهمه انکار ، دروغ و زیاده خواهی . بودجه کشور فقط سهم فرهنگیان نیست .
رتبه قبولی اعضای فعلی هیئت علمی دانشگاه دولتی در کنکور بالای ۱۲۰۰۰
سندش موجود هست
حقوق دبیر از نصف حقوق عضو هیئت علمی هم کمتر است
#رتبه بندی فرهنگیان با بند همترازی مطالبه به حق جامعه است
انشا... بعدش حقوق کارگرانی که زیر خط فقر درآمد دارند
و در نهایت کاهش تورم ۴۰٪ به ۱۰٪
خدا پشت و پناه خادمان به ملت شریف ایران