دیپلمات روس: موضع اروپا در قبال انتخابات روسیه قلدرمابانه است

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا تأکید کرد تصمیم اخیر پارلمان اروپا در خصوص انتخابات روسیه، مداخله در امور داخلی این کشور است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، ولادیمیر چیزوف (دیروز) در سخنانی گفت تصمیم اخیر پارلمان اروپا در خصوص انتخابات روسیه نمونه‌ای روشن از مداخله در امور داخلی یک کشور دارای حاکمیت و مداخله در فرآیند انتخابات و حیات سیاسی روسیه است چرا که برای مخدوش سازی وجهه دولت روسیه می‌کوشد و رهنمود‌های مشخصی را ارائه می‌کند که روسیه چگونه قانونگذاری انتخاباتی اش را اصلاح کند و امثال آن؛ که چنین موضعی، قلدری و خود بزرگ بینی نامیده می‌شود.

چیزوف گفت: کشور‌های عضو اتحادیه اروپا می‌توانند چگونگی سازماندهی انتخابات و تضمین شفافیت آن را از روسیه فدرالی یاد بگیرند.

سخنگوی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در اظهاراتی بی اساس ضمن اشاره به عدم حضور ناظران بین المللی در انتخابات روسیه، مسکو را به برقراری فضای ارعاب و تهدید برای رای گیری اجباری متهم کرد.

پیشتر، دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به خصوص مقامات روس شد.

در پی تداوم تنش‌ها میان روسیه و اتحادیه اروپا، مسکو هم ورود تعدادی از مقامات اروپایی را به خاک روسیه ممنوع کرد.

قبلا نیز آمریکا تحریم‌های جدیدی را به دلیل آنچه افزایش حضور نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین و تنش زایی این کشور خوانده، علیه مسکو اعمال کرده بود. روسیه نیز در پاسخ به تحریم‌ها و اقدامات تنش‌زای آمریکا، ده نفر از دیپلمات‌های آمریکایی را اخراج و هشت نفر از مسئولان این کشور را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار