رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یکی از شروط اصلی برای همکاری با رانندگان سرویس ایاب و ذهاب مدارس - در صورت بازگشایی حضوری مدارس- را داشتن کارت واکسیناسیون کرونا اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرهاد محمدی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : گرچه برای بازگشایی مدارس به شکل حضوری، غیرحضوری و یا تلفیقی منتظر اعلام رسمی ستاد ملی کرونا هستیم، اما در صورت تصمیم گیری این ستاد مبنی بر برگزاری کلاس‌های درس به شکل حضوری و یا تلفیقی، مدارس ملزم به همکاری با آن دسته از رانندگان سرویس‌های مدارسی هستند که کارت واکسیناسیون کرونا داشته باشند.

او گفت : رانندگان سرویس مدارس اغلب راننده تاکسی هستند که پیش از این در اولویت واکسیناسیون بوده و بجز افرادی که خودشان تمایل به دریافت واکسن نداشته اند، مابقی واکسن را دریافت کرده اند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: رانندگان آزاد هم با توجه به اینکه شرط سنی برای دریافت واکسن کرونا در استان برداشته شده، در صورت تمایل به همکاری با مدارس به عنوان راننده سرویس باید حتما برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

محمدی با اشاره به در حال برگزاری بودن انتخابات انجمن اولیا و مربیان در مدارس استان، گفت: امسال مدارس به واسطه شرایط کرونایی زودتر از سنوات معمول انتخابات انجمن اولیا و مربیان رابرگزار می‌کنند و تا پایان مهر ماه فرصت دارند تا اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدرسه را مشخص کنند.

او با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان مدارس اعضای انتصابی و انتخابی دارد، افزود: مدیر، معاون، نماینده پرورشی و نماینده معلم‌ها در مدارس اعضای انتصابی انجمن اولیا و مربیان مدارس بوده و در مدارس زیر ۳۰۰ دانش‌آموز پنج نفر از والدین با برگزاری انتخابات به عنوان اعضای انتخابی انجمن اولیاء و مربیان برگزیده می‌شوند. در مدارس با بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز هم به ازای هر ۵۰ نفر دانش آموز اضافه، یک نفر دیگر از اولیاء به تعداد اعضای انجمن اولیاء و مربیان اضافه می‌شود.

او ادامه داد: از مدیران مدارس خواسته شده تا جلسات انجمن اولیا و مربیان را کوتاه برگزار کرده و تنها به برگزاری انتخابات اکتفا کنند.

او افزود: در صورت تصمیم ستاد کرونا مبنی بر اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدارس، شورای مدرسه متشکل از اعضای انجمن اولیا و مربیان نسبت به نحوه حضور دانش آموزان در مدارس تصمیم گیری خواهند کرد .

نتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.