طالبان پس از ممنوعیت ورزش زنان و موسیقی روی به تخریب نقاشی ها در سطح پایتخت آورده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فعالان افغانستانی خبر دادند جنبش طالبان بعد از اعلام ممنوعیت ورزش زنان و تخریب تمامی آلات ضربی موجود در موسسه ملی موسیقی در پایتخت، اکنون مساله از بین بردن نقاشی‌های موجود در سطح شهر را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

شمسیه حسان هنرمند افغانستانی، که محافل هنری او را اولین گرافیست این کشور به شمار می‌آورند، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت، یکی از نقاشی‌های دیواری او در شهر کابل به دست گروه طالبان تخریب شده است.

این نقاشی ها از چند سال پیش بدین سو با هدف زیباسازی دیوارهای شهری کابل با شعارهای مختلفی چون دعوت به صلح، برابری حقوق زنان و انواع و اقسام شعارهای اجتماعی مزین شده بود.

اما هم اکنون با به روی کار آمدن طالبان، افراد آنها اقدام به پاکسازی آن نقاشی ها و شعارها کرده و در عوض سخنانی از رهبران خودشان را به رنگ های سیاه و سفید می نویسند.

روزی که طالبان وارد کابل شدند عکس هایی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن دیده می شد برخی از ساکنان شهر کابل عکس های تبلیغاتی روی بیلبوردها که چهره های زنان روی آن بود را پاک می کنند.

طالبان در دوره حکومت قبلی خود قواعد بسیار سختگیرانه ای در خصوص رسانه ها و یا عکس و دیده شدن چهره زنان پیاده کردند.

گفتنی است گروه طالبان اعلام کرده است تا زمانی که رهبران این گروه سازوکار مشخصی در مورد ورزش زنان تعیین نکنند زنان حق ورزش کردن نخواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
نقاشی های ضد ایرانی هم روی در و دیوار کابل زیاد بوده
آخرین اخبار