سخنگوی دولت طالبان گفت: نهاد مدرنی را جهت معرفی و کسب حقوق اسلامی زنان، ایجاد می‌کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان و معاون وزیر اطلاع‌رسانی و فرهنگ دولت طالبان مدعی شد که نقش وزارت امور زنان در حکومت قبلی سبمولیک بود و هیچ توجهی به زنان در نقاط دور دست صورت نمی‌گرفت.

وی می‌گوید که در تلاش است که نهاد مدرنی را جهت معرفی و به دست آوردن حقوق اسلامی زنان، ایجاد کند.

گفتنی است، حقوق زنان در افغانستان در حالی به‌سرعت محدود می‌شود که طالبان بار‌ها وعده داده بود که از ۲۰ سال پیش تاکنون تغییر کرده و حکومت جدید آن‌ها بر افغانستان، مانند امارت اسلامی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ نخواهد بود.

فراتر از طالبان، زلمای خلیل‌زاد، نماینده دولت ایالات متحده آمریکا هم پس از توافق دوحه میان واشنگتن و طالبان، در مصاحبه با طلوع نیوز گفته بود آن‌ها دیگر طالبان ۲۰ سال پیش نیستند و به حقوق اساسی احترام می‌گذارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۰۲ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
خب شما سمبلیکش نکنید فعالش کنید به صورت کاملا اسلامی برای آینده افغانستان هم بسیار خوب است و بانوان در هر زمینه ایی می توانند رشت کنند تا که در خدمت خدمات رسانی به بانوان باشند و این امور فعالیت زنان در جامعه مدنی شرعا و عرفا و دینا در اسلام ناب محمدی ص حلال و جایز است حلال خداوند جل جلاله را نباید حرام اعلام آیا شما دوستدارید زنانتان وقتی مریض می شوند و یا می خواهند زایمان کنند و یا در زمینهای مختلف که به امورات زنان و دختران مربوط می شود به مردان نامحرم مراجعه کنند برای خدمات گرفتن یا به سراغ زنان محرم در امورات مختلف زنان مراجعه کنند ؟ خب معلوم است که هر مومن خردمند مسلمانی نوامیسش را برای خدمات گرفتن مختلف به سراغ زنان در امورات مختلف می رساند و می سپارد و می فرستد نه به پیش مردان نامحرم برای همین است که اسلام ناب محمدی ص اجازه داده که دختران و زنان تحصیل علم کنند در همه زمینه ها تا در خدمت بانوان و نوامیس مومنین مسلمین باشند و اینکار و عمل بسیار ثواب دارد و مورد تایید جمیع علمای دینی اسلام در مذاهب مختلف اسلامی از قدیم الایام تا کنون بوده است بنابراین اجازه دهید دختران و زنان به کلاسهای درس و علم و فنون آموزی مختلف بروند تا افغانستانی اسلامی عادلانه پیشرفته خردمندانه مردم شمول متحد داشته باشید نه افغانستان دیکتاتور از درون پاشیده همانند نیم قرن گذشته اسفناک . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار