باران چشمه: همه گیری ویروس کرونا بر زندگی مرشدان تاثیرگذار بود/۶۰ درصد زورخانه‌های کشور خصوصی هستند

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور در مهرماه برگزار خواهد شد.

مهرعلی باران چشمه، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع را گرامی می‌دارم و باید یاد و خاطره جانبازان دفاع مقدس و مدافعان حرم را گرامی بداریم. ما در این مراسم از خانواده شهید الله کرم مدافع حرم که در مسابقات المپیک نیز حضور داشتند تجلیل و تقدیر کردیم. جانبازان ورزشکار در مسابقات پارلمپیک ۲۰۲۰ توکیو بار‌ها برای کشورمان افتخار آفریدند و مقام معظم رهبری نیز به شکل ویژه‌ای از این ورزشکاران تجلیل کردند. خیلی از افرادی که جانباز می‌شوند با داشتن همت بالا به رشته‌های مورد علاقه شان می‌پردازند و افتخاراتی را برای کشورمان به دست می‌آورند.

او در خصوص وضعیت زورخانه‌های کشور گفت: ما برنامه خوبی را با کمک وزارت ورزش وجوانان برای ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تدارک دیده ایم و خوشبختانه منابع مالی مناسبی نیز به این برنامه تخصیص یافته است. ۲۰ روز پیش مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان برگزار شد و اردوی خوبی را با حضور نفرات برتر در اردبیل برگزار کردیم. در هفته پیش رو نیز مسابقات جوانان قهرمانی کشور را برگزار خواهیم کرد.

او بیان کرد: ما پس از ۲ سال مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور را در مهرماه برگزار خواهیم کرد و بازوبند پهلوانی را با حضور مقامات عالی کشور به پهلوان اول کشور اهدا خواهیم کرد. همه گیری ویروس کرونا در کشورمان به ورزش زورخانه‌ای که در فضای بسته برگزار می‌شود آسیب‌های جدی وارد کرد و خوشبختانه با مجوز فدراسیون پزشکی ورزشی ورزشکاران می‌توانند به صورت محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در زورخانه‌ها حضور یابند و تلاش می کنیم که این ورزش ملی را در کشورمان بیشتر ترویج دهیم. مقام معظم رهبری در خصوص ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفته اند که  ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ریشه در آداب، فرهنگ و سنن ما دارد.

باران چشمه در خصوص  تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر زندگی مرشدان گفت: متاسفانه همه گیری ویروس کرونا بر زندگی مرشدان تاثیرات بسیاری گذاشت. مرشدان به نوعی چراغ زورخانه‌ها هستند و آن‌ها سال گذشته شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتند و در سال جاری تا حدوی وضعیت آن‌ها بهبود یافته است. ما کمک‌های جزئی را به هیئت‌های استانی کرده ایم و امیدوارم مقداری از این کمک‌ها نیز به دست مرشدان برسد.

او خاطر نشان کرد: متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم مرشدان سراسر کشور را بیمه کنیم و در این خصوص نیز چند جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی ورزشی مجلس شورای اسلامی نیز برگزار کردیم  و امیدوارم در ماه‌های آتی مشکلات بیمه‌ای و حقوق مرشدان را بر طرف کنیم. ۶۰ درصد زورخانه‌های کشورمان خصوصی هستند و مالکان زورخانه‌ها در پرداخت قبوض آب و برق با مشکل رو به رو هستند و امیدوارم در این خصوص نیز به آن‌ها کمک کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار