معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان تا پایان سال در همدان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عباس نجفی،معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان در جلسه شورای مشورتی محاکم اطفال با اشاره به اینکه مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان تا پایان سال در همدان راه اندازی می‌شود،  اظهار کرد: مشاوران محاکم یکی از بهترین راهکار‌های اصلاح کودکان و نوجوانان بزه دیده و بزهکار هستند و در کاهش آسیب‌های این حوزه بسیار موثرند.

او با اشاره به ایجاد شعبات تخصصی محاکم اطفال در ۱۹ حوزه قضائی سطح استان، ادامه داد: سال گذشته ساز و کار‌های مورد نیاز برای حضور مشاوران در کنار قضات به منظور صدور رأی ایجاد و ابلاغ‌های تخصصی آن‌ها نیز صادر شد که خوشبختانه شواهد نشانگر اقبال و توجه ویژه حوزه‌های قضائی به بهره‌مندی از این ظرفیت ویژه است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اینکه باید روند رسیدگی به اطفال توأم با نگاه تربیتی باشد، اظهار کرد: در بررسی وضعیت طفل شرایط روحی و روانی فرد از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در انجام اقدامات حمایتی اطفال به اثرات روانی و تربیتی کار‌ها توجه ویژه داشته باشند.

منبع مهر

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار