رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از برخورد با پزشکانی قرار داد که اقدام به دریافت زیرمیزی از بیماران جنوب غرب خوزستان می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: دریافت هرگونه هزینه غیرمتعارف از بیماران جنوب غرب خوزستان ممنوع است و درصورت مشاهده دریافت زیرمیزی از آن ها علاوه بر برخورد با پزشک خاطی با ریاست آن مرکز نیز به طور جدی و بدون چشم پوشی برخورد می‌شود.

او مردم را در این زمینه بهترین زبان گویای دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای رسیدگی به تخلفات پزشکی دانست و بیان کرد : شهروندان می توانند با اعلام میزان قرارداد به بخش های رسیدگی به اینگونه تخلفات ، با پزشک مورد نظر در صورت صحت امر با برخورد قانونی صورت می گیرد و در صورت تکرار، پروانه مطب آن پزشک یا مجوز مرکز درمانی باطل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از همه شهروندان خواست برای ثبت شکایت‌های خود از طریق تماس و مراجعه حضوری به اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه اقدام کنند، یا با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

او به استناد کتاب تعرفه گذاری خدمات سلامت هرگونه دریافتی بالاتر از سقف تعرفه خدمات سلامت، دریافت هرگونه وجه بدون ارائه رسید رسمی، را غیرمجاز دانست.

سلمان زاده افزود: هرگونه دریافتی خارج از بیمارستان‌ها و مراكز جراحی محدود بابت ارائه خدمات در این موسسات، و هرگونه تبانی مالی بین موسسات و مراكز ارائه‌دهنده خدمات سلامت به ضرر گیرندگان خدمات تخلف است.

به گفته ی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای تخلف‌های اثبات شده پزشکان شاغل در بخش خصوصی و خیریه و عمومی غیردولتی نیز مجازات‌های مختلفی مانند عدم تمدید پروانه مطب از سوی نظام پزشکی یا لغو پروانه مسئول فنی مؤسسات درمانی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.