رییس اداره آموزش و پرورش سمیرم گفت: ۷۵ درصد والدین دانش آموزان در این شهرستان موافق بازگشایی منطقی و اصولی مدارس هستند اما ادامه آموزش حضوری تابع دستور ستاد ملی مقابله با کروناست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد نادری رییس آموزش و پرورش شهرستان سمیرم امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سمیرم گفت: بازگشایی مدارس   با همراهی مدیران همه مدارس و والدین دانش آموزان به دست آمده و با همه مدیران نیز فرد به فرد نشست‌های خوبی با محوریت شرایط کرونایی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: چگونگی بازگشایی مدارس تابع مصوبات ستاد ملی و استانی کروناست و اگر قرار بر بازگشایی مدارس با کمتر از ۱۵ محصل باشد ۷۰ درصد مدارس سمیرم می‌توانند کلاس‌هایشان را حضوری برگزار کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمیرم بیشتر این آموزشگاه‌ها را عشایری و روستایی برشمرد و گفت: بیشتر این مدرسه‌ها در بخش پادنای بزرگ و بقیه در سه بخش وردشت، پادنا و مرکزی هستند.

نادری ادامه داد: برای مدرسه‌های با ۳۰ دانش آموز و کمتر نیز دستورالعمل به شکلی است که آموزش به روش سه روز حضوری و سه روز مجازی مشخص شده است و در صورت رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی قابلیت اجرا خواهد داشت.

وی در ادامه شیوع بیماری کووید-۱۹ را عامل بروز برخی مشکلات اجتماعی و اقتصادی دانست و اظهار کرد: بیشتر شدن فاصله طبقاتی میان اقشار ضعیف با گروه‌های ثروتمند یکی از همین معضلات به‌ویژه برای شهرستان‌های کمتر برخوردار بود.

رییس آموزش و پرورش شهرستان سمیرم خاطر نشان کرد: ۵۳ هفته کامل مدارس تعطیل بودند و آموزش به شکل مجازی دنبال شد که امیدواریم با انجام واکسیناسیون همه گروه‌ها و بهبودی شرایط کرونایی بار دیگر شاهد باز شدن مدارس باشیم.

نگرانی از بروز ناامیدی و بی‌انگیزگی بین دانش آموزان، بیشتر شدن ترک تحصیل در ماه‌های بروز کرونا، متناقض بودن برخی بخشنامه‌های مربوط به بیماری کووید-۱۹، مشکلات سامانه سیدا، کمبود نیروی انسانی و مشخص نبودن دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با ۱۰ مدرسه شبانه روزی سمیرم از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

شهرستان سمیرم دارای کمتر از ۱۰ هزار دانش‌آموز یک‌هزار و ۱۹۰ آموزگار است.

این شهرستان با ۷۹ هزار جمعیت ثابت شهری و روستایی و نزدیک ۲۰ هزار جمعیت عشایری، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
واقعا که دیوونه هستن
آخرین اخبار