رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان:

صنایع دارویی اصفهان قادر به افزایش صادرات تولیدات خود هستند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: شرکت‌های تولیدی دارو در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از توان بالایی برای تولید و افزایش صادرات اقلام مختلف دارویی برخوردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حدود یک هزار و ۴۱۷ قلم کالا از استان اصفهان در طول سال گذشته به ۱۰۰ کشور جهان صادر شد که  امسال حجم صادرات این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد پیدا کرده است.

ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: شرایط لازم برای افزایش تولید و صادرات اقلام مختلف دارویی در شهرک‌ها و صنایع دارویی دانش بنیان این استان مهیا شده است.

وی ادامه داد: همچنین مجوز‌های لازم در زمینه توسعه و ورود ماشین آلات مورد نیاز برای واحد‌های تولید کننده دارو در شهرک‌های صنعتی استان ارائه شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: به همت مسئولان، متخصصان و جوانان اصفهان شرایط امروز اینگونه واحد‌های صنعتی در استان نسبت به پیش از شیوع کرونا خیلی بهتر شده است.

وی اضافه کرد: در حالحاضر واحد‌های تولید دارو در بعضی از شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد، اما توسعه شهرک‌های تخصصی راهکار مناسبی برای توسعه صنعتی استان محسوب می‌شود که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

موفق خاطرنشان کرد: راه اندازی شهرک‌های صنعتی تخصصی گام موثری برای توسعه فراصنعتی استان و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در صنایع دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: احداث شهرک تخصصی داروسازی، لوازم آرایشی و بهداشتی از لحاظ اقتصادی برای استان اصفهان از اهمیت زیادی برخوردار است.
استان اصفهان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی قطب سوم کشور است و هم اینک ۱۸ شرکت داروسازی فعال در این منطقه وجود دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.