همتی گفت:بیست‌ویکمین محموله واکسن کرونا حاوی ۵ میلیون دُز واکسن، امروز اول مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر از تکمیل شدن محموله‌های واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت در شهریورماه خبر داد و گفت: با ورود چهارمین محموله ۵ میلیون دُزی دیگر به ایران، به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۴۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است که این حجم از واردات واکسن طبق وعده‌ای بود که از ماه پیش اعلام کرده بودیم.

۵ میلیون دُز واکسن جدید وارد کشور شد

همتی با اعلام ۳ برابری شدن هفتگی واردات واکسن توسط هلال احمر بیان کرد: از دهم مهرماه سال جاری تا ۱۰ آبان ماه، هر هفته ۱۵ میلیون دُز واکسن وارد کشور می شود که مجموعا ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش حجم واردات واکسن به کشور تصریح کرد: تعداد مراکز واکسیناسیون هلال احمر با توجه به حجم بالای واردات واکسن افزایش یافته است، بنابراین علاوه بر ۳۰۷ مرکزی که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال بود در حال حاضر ۲۹ مرکز مستقل واکسیناسیون هم در بیش از ۹ استان فعال کرده ایم.

وی به اقدامات هلال احمر در مبادی مرزی کشور برای کنترل مسافران اشاره کرد و گفت: طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی کشور که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفندماه ۹۹ آغاز شده، تا صبح روز گذشته ۳۱ شهریور ماه، بالغ بر ۶۳۰ هزار نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده‌اند.

۵ میلیون دُز واکسن جدید وارد کشور شد

همتی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰ درصد مردم واکسینه شده‌اند گفت: امید است با این تلاش ها و با تزریق واکسن به تمامی مردم، گام بزرگی در راستای ایمن سازی کشور در مقابل این بیماری برداشته شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از فعالیت های جمعیت هلال احمر در ۱۸ ماه گذشته معطوف به مقابله با کرونا شده است، افزود: در این عرصه ما یاری رسان وزارت بهداشت بودیم و خدمات زیادی در این عرصه ارائه کردیم، در همین راستا هم ۷۰ درصد از واکسن وارداتی به‌واسطه هلال احمر وارد کشور شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به فعالیت های گسترده هلال احمر در داخل کشور و در عرصه بین المللی، گفت: در این زمینه علاوه بر یاری و مساعدت کم نظیر دولت که شبانه روزی پیگیر بودند نهادهای بین المللی نیز کمک زیادی به جمعیت هلال احمر ایران کردند تا در راستای مقابله با کرونا واکسیناسیون سراسری آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
با خیال راجت سینوفارم بزنید هیچ مشکلی نداره
همه ی مردم دارن سینوفارم میزنن
فقط برکت نزنید چون آب مقطره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احمد
۱۰:۱۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
از روى نوشته هاى اين محموله مشخصه يه واكسن چينيه. كل اروپا و امريكا به مردمشون واكسن فايزر مدرنا جانسون و استرازنكا زدن ، هيچكدوم اين واكسن مزخرف چينى رو قبول ندارن، اينجا دارن به زور و اجبار اين واكسن دوزارى رو تزريق ميكنن! واكسن نزنيد تا مجبور بشن واكسن معتبر وأرد كنن. ما چيزيمون از مردم اروپا كمتر نيست خونمون هم رقيق تَر نيست!
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
باشه بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
احسنت ب رییسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
این محموله هم سینوفارم هست؟ پس فایزر چی شد؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
فايزر يكى دوماه ديگه فقط واسه كادر درمان ميارن. انگار مردم عادى آدم نيستن ! تازه اونم به تعداد محدود كه مشخصه به چه آدم هايى ميرسه ميرسه به ارگان هايى كه نميشه اسمشو برد - من نفهميدم اگه واكسن فايزر بده و ممنوعه چرا داره اينجورى وارد ميشه واسه يه عده. و بقيع بايد واكسن حاج اقا پوتين و واكسن حاج شى جين پينگ چين و بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
فایزر وارد نمیشه خیلی دوست داری برو بزن برگرد .خون تو از خون بقیه مردم رنگین تر که نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
عه مگه فايزر بد نبود و ممنوع نشد وارداتش؟؟؟ چيشد خوب شد يهو؟؟. بعدم فكرنكن چيز عجيبيه. خون بقيه مردم رنگين تَر نيست چيه؟ كل مردم دنيا به اين واكسن به راحتى دسترسى دارن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
خیلی‌از‌زحمات‌شما وهکاران‌‌ ممنون‌ و تشکر خسته نباشید چرا فقط‌یک نوع واکسن‌ وارد میشود از‌استرازنکا یا دیگر‌ واکنسنها‌ وارد نمیشود‌‌ بازهم‌خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
شناس
۰۹:۲۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
اگه واکسن مون خوبه چرا وارد میکنیم؟
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
باید وارد بدن کنیم شناس
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۸:۵۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
اشتباه نکنید ، هنوز ۵۰ درصد جامعه واکسن تزریق نکرده اند .

تا الان ۱۷ درصد جامعه هر ۲ دوز واکسن را تزریق کرده اند .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
اسمش واكسن نيست اينا اشغال هاى چينى هستن كه هيچ جاى اروپا و امريكا براى مردم خودشون تجويز نكردن. شك نكن اونا بهترين هارو ميدن به مردمشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
خسته نباشید به همه دست اندرکاران - مردم هرکسی رو براشون کار انجام بده دوست دارن و در یادها میماند .
آخرین اخبار