مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمین مرحله طرح آجر به آجر در استان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کامران رهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: چهارمین مرحله طرح ملی  آجر به آجر در استان اجرا می شود.

او افزود: در دو طرح قبلی دو مدرسه در فلارد و بازفت کلنگ‌زنی شد و در طرح جدید دانش‌آموزان با بارگذاری نقاشی در سامانه به ازای نقاشی شان، مبلغی به عنوان کمک به مدرسه سازی منظور می‌شود.


بیشتر بخوانید


رهی اضافه کرد: طرح مدرسه سازی در مناطق محروم در دستور کار قرار دارد و ردیف بودجه‌ای خاصی به استان ما تعلق گرفته است که به محض تصویب و ابلاغ بودجه، ۸۴ طرح مدرسه‌سازی با این ردیف بودجه در مناطق مختلف اجرا خواهد شد.

او اظهار داشت: از پارسال تاکنون، ۱۸ مدرسه و دو سالن ورزشی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است که تمام این مدارس احداثی و نوساز بودند، همچنین روند تعمیرات مدارس در شهرستان‌های استان از پارسال تاکنون پیگیری شده است.

رهی تصریح کرد: در دو ماه پایانی تابستان به دلیل کمبود سیمان در استان، مشکلاتی برای تکمیل و بازسازی مدارس ایجاد شد که با رفع مشکلات موجود، مدارس با تأخیر یک تا دو ماهه تحویل داده می‌شوند.

او گفت: پارسال حدود ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش تعمیر و تجهیز مدارس در استان هزینه شد که ۱۵۰ میلیارد ریال آن اعتبار استانی و بقیه از اعتبارات ملی است.

رهی بیان کرد: ۵۷ طرح خیری در استان از سال ۱۳۹۹ در استان اجرا شد و از مهرماه، ۱۹ مدرسه جدید با خیران استان و مؤسسه‌های حقوقی تفاهم شده است که تعدادی از تعهدات خیری انجام شده و بقیه اعتبار لازم از اعتبارات امسال پیش بینی شده است.

او ادامه داد: برای استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس ۱۰۰ میلیار ریال از اعتبارات سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت هزینه شده و ۴۰ مدرسه استانداردسازی شده است و در طرح جمع‌آوری بخاری‌های نفتی ۱۰۰ مدرسه باقی مانده است که روستا‌های این مدارس گازرسانی نشده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار