رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس از شکسته شدن رکورد تزریق واکسن کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فروزانفر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس در نشست خبری گفت: در دو روز گذشته رکورد تزریق واکسن کرونا در شهرستان با تزریق روزانه هزار و ۵۰۰ دُز شکسته شد و در حال حاضر قادر به تزریق روزانه ۳ هزار دُز واکسن هستیم.

او افزود: سهمیه جدیدی از واکسن برکت به خراسان جنوبی اختصاص نیافته است.

فروزانفر ادامه داد: ۵۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان طبس دُز اول و حدود ۲۶ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بازگشت بالگرد اورژانس هوایی شهرستان طبس تا یک ماه آینده

فروزانفر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس گفت: سوم دیماه ۹۸ بالگرد اورژانس هوایی جهات اورهال به مدت ۴ ماه در شهرستان نبود که بعدا شروع به خدمت رسانی کرد.

او با اشاره به اینکه پانسیونی با ۴ سوییت جهت پرسنل اورژانس هوایی در نظر گرفته شده و آنان در این محل استقرار پیدا کرده اند افزود: جهت اسکان در ساعات غیر کاری نیز دو منزل در شهر در اختیار آنان قرار گرفت و آشیانه بالگرد نیز ساخته شد و تاکنون بالغ بر ۳ میلیارد تومان هزینه شده و آماده بهره برداری است و آماده عقد قراداد جدید هستیم و امیدواریم تا یک ماه آینده بالگرد به طبس برگردد.

فروزانفر تصریح کرد: احداث آشیانه بالگرد اورژانس هوایی انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس عنوان کرد: هفته گذشته پایگاه کوثر به بهره برداری رسید و مرکز قدیم کوثر به خدمات کرونا اختصاص خواهد یافت.

او ادامه داد: تجهیز آزمایشگاه بیمارستان طبس به هزینه تقریبی ۲۳۰ میلیون تومان انجام شده است.

فروزانفر با اشاره به تکمیل ساختمان خانه بهداشت خرو علیا، سفلی و اصفهک بیان کرد: گازکشی تمامی خانه‌های بهداشت بخش دیهوک و بخش دستگردان در حال انجام است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس گفت: نصب و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز ۴۰۰ لیتری و ارتقای آن به ۶۰۰ لیتری نیز در حال انجام است.

فروزانفر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس گفت: دانشکده پرستاری شهرستان نیز در دست پیگیری است و در داخل بیمارستان نیز ساختمانی آموزشی در حال ساخت است.

او تصریح کرد: پارسال در کل شبکه بهداشت و درمان طبس، جذب حدود ۱۰۰ نیروی استخدامی انجام شده است.

فروزانفر گفت: جذب دو پزشک جهت هیئت علمی دانشکده پرستاری نیز انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس بیان کرد: علی رغم تمام کمبود‌ها بعد از مرکز استان بیشترین پزشک متخصص را در طبس داریم.

او گفت: همراه‌سرای بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر نیز در حال ساخت است.

فروزانفر عنوان کرد: برای توسعه بیمارستان شهر طبس، شرکت مربوطه تعهد دارد ۴ ماه بعد از واریز ۸۰ درصد قرارداد، پروژه را به اتمام برساند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس بیان کرد: اعزام بیماران از یک استان به استان دیگر انجام نمی‌شود و هیچ استانی با این موضوع موافقت نمی‌کند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.