بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی خراسان جنوبی امروز با حضور در جشن شکوفه‌ها آغاز بهار تعلیم و تربیت و ورود به بوستان مدرسه را جشن گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار کلاس اولی در خراسان جنوبی آماده تحصیل هستند گفت: مدارس دوره اول ابتدایی استان با توجه به شرایطی که دارند، تمامی یا تعدادی از دانش‌آموزان را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای مدرسه به‌شکل حضوری پذیرا خواهند بود.

او افزود: حضور کلاس اولی‌ها در مدرسه باعث آشنایی آن ها با معلم می‌شود تا اگر در فضای مجازی آموزش‌ها را پیگیری کردند، شناختی از معلم داشته باشند.

واقعی عنوان کرد: در برخی مدارس روستایی و عشایری استان که جمعیت پایین داشته‌ و امکان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آن‌ها وجود دارد، از روز شنبه سوم مهر ماه، آموزش‌ها به‌شکل حضوری ارائه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: کلاس‌اولی‌ها حداقل هفته‌ای یک بار در ساعاتی که مدرسه مشخص می‌کند در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان، در مدرسه حضور خواهند داشت و روند شروع به کار آموزش حضوری تدریجی است.

او  ادامه داد: به‌عنوان خادمین نظام تعلیم و تربیت از اینکه در یک شرایط کاملا متفاوت با استقبال بی‌نظیر خانواده‌ها مواجه شده ایم بسیار خرسندیم و امیدواریم با تمهید مقدمات و کمک اولیاء، زمینه بازگشایی تدریجی و آرام مدارس را فراهم کنیم.

واقعی باز شدن مدارس را لازمه بازگشت شادی و نشاط به جامعه دانست و گفت: خسارت تعلیم و تربیت در شرایط کرونا غیرقابل جبران است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در بازگشایی مدارس اصل بر حفظ سلامتی دانش‌آموزان، معلمان و خانواده آن ها است بیان کرد: مدارس امسال به‌صورت تدریجی و در سه مرحله از ابتدای مهر تا نیمه دوم آبان بازگشایی می‌شوند.

او از آغاز سال تحصیلی به عنوان روز جشن ملی یاد کرد و ادامه داد: کلاس‌های دانش‌آموزان در مناطق روستایی و عشایری و با جمعیت کم از ابتدای مهر ماه به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

واقعی عنوان کرد: دانش‌آموزان کلاس‌های زیر ۳۰ نفر از نیمه مهر ماه و از ابتدای آبان ماه دانش‌آموزان مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر در کلاس‌های حضوری شرکت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح  کرد: کلاس‌های حضوری مدارس با بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز نیمه دوم آبان ماه برگزار می‌شود و در همه شرایط اصل رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و صیانت از سلامت دانش‌آموزان، معلمان و خانواده آن ها مورد تأکید است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار