جان بابایی در آمل گفت: مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب در همه شهر‌های پرجمعیت کشور راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت در آمل با بیان اینکه مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب در همه استان‌ها وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه برخی از استان‌ها پهناور هستند مراکز قلب در شهرستان‌های بزرگ راه اندازی خواهد شد.

او افزود: مراکز قلب پیشرفته اکنون در همه مراکز استان‌ها و بیشتر شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دایر است و سیاست وزارت بهداشت این است که مراکز قلب پیشرفته در همه شهر‌های با جمعیت بالا تاسیس شود.

معاون درمان وزیر بهداشت از وجود ۱۰۰ مرکز قلب خصوصی و دولتی در کشور خبر داد و گفت: مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب نیمه کاره در شهر‌هایی که بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند به بهره برداری خواهد رسید.

جان بابایی شایعه‌ترین علت مرگ و میر در دنیا و ایران را بیمار قلبی دانست و ادامه داد: بیمارستان‌های تخصصی قلب در ساری، قائم شهر و بابل فعال است و با راه اندازی مرکز قلب در آمل می‌توان جمعیت غرب مازندران را نیز پوشش داد.


بیشتر بخوانید:

او به موقعیت جغرافیایی شهر آمل و میزان بالای تردد از استان‌های همجوار به این شهر اشاره کرد و گفت: محور هراز بیشترین تردد از تهران به مازندران را دارد و گاهی ممکن است دسترسی بیماران قلبی تا شهر‌های بعدی میسر نشود و زمان برای درمان بیمار از دست برود.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه مرکز قلب باز و آنژیو گرافی در غرب استان وجود ندارد، تامین نیروی انسانی را از دلایل تاخیر در راه اندازی بیمارستان قلب آمل برشمرد و گفت: مسئولان در نظر داشتند همه جوانب کار برای راه اندازی این بیمارستان در نظر گرفته شود و بعد راه اندازی انجام گیرد.

بیمارستان های آمل فرسوده هستند

جان بابایی راه اندازی مرکز درمان سرطان و شیمی درمانی در آمل را از برنامه‌های آینده وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد و گفت: بخشی از مرکز سرطان و شیمی درمانی در بیمارستان امام علی راه اندازی شده است و ساختمان رادیو تراپی و پرتو درمانی نیز در حال ساخت است.

او افزود: تامین دستگاه‌های مورد نیاز این بخش نیز جزو تعهدات وزارت بهداشت است که هرچه زودتر تامین می‌شود تا بیماران آملی و شهر‌های اطراف خدمات جامع سرطان را دریافت کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: بیمارستان‌های امام رضا، ۱۷ شهریور و امام علی شهرستان آمل فرسوده هستند و برای تاسیس بیمارستان بزرگ‌تر در این شهرستان باید فکر اساسی کرد.
انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.