رئیس سازمان بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ملی بنای نور به منظور مشارکت بازماندگان اربعین حسینی در ساخت ابنیه اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی کیانی رئیس سازمان بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح ملی بنای نور به منظور مشارکت بازماندگان اربعین حسینی در ساخت ابنیه اجرا می‌شود و در این طرح کسانی که تمایل دارند از یک تا ۲۰۰ میلیون ریال در قالب اقساط ۶۰ ماهه نذورات خود را بدون وثیقه و سفته تنها با پر کردن فرم به حساب بانک واریز می‌نمایند.

او افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات توسط شهید سلیمانی با مشورت بزرگان کشور تأسیس شد تا نذورات مردم را سر و سامان دهند و در ساخت ابنیه از لحاظ ریالی و ساختمانی مدیریت کنند.


بیشتر بخوانید


کیانی اضافه کرد: با استفاده از طرح‌های ایرانی تاکنون بیش از ۲۰۰ پروژه در حرم‌های مطهر از جمله ساخت صحن حضرت زهرا (س) انجام شد که یکی از این طرح‌ها صحن عقیله بنی‌هاشم (ع) در چهار طبقه به مساحت ۱۶۰ هزار متر است که در حال ساخت می‌باشد.

او اظهار داشت: طرح‌های کمک‌رسانی به ساخت عتبات عالیات در استان در قالب پنج طرح شامل دو طرح استانی و سه طرح کشوری در حال اجرا است و طرح بافت فرش از سال ۹۶ به صورت کارگاهی در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، شلمزار، کیار، سامان و بن ایجاد و خانواده‌ها با توجه به فرصت و برنامه کاریشان در ۴۰ کارگاه شرکت می‌کردند بعد از اتمام بافت فرش به صورت مزایده به فروش می‌رسد و مبلغ به حساب عتبات عالیات مراکز ریخته و بدون واسطه هزینه صحن مورد نظر می‌شد.

کیانی تصریح کرد: این طرح برای اولین بار در استان اجرا و سپس در سطح کشور از آن الگو برداری شد، اما با شیوع ویروس کرونا کارگاه‌ها تعطیل و جای خود را به منازل افراد دادند و هرکس در منزل خود کار بافت فرش را ادامه می‌دهد که با این روش تعداد فرش‌ها بیشتر، اما سایزشان کوچکتر شد.

او گفت: همچنین طرح برکت برای اولین بار در چهار تا پنج روستای اطراف زاینده‌رود آغاز شد و بالای ۱۶۰ میلیون تومان محصولات باغی ائم از گردو و بادام تهیه شد و امسال نیز در اکثر روستا‌های سامان در حال برگزاری است که به عنوان تجربه موفق مورد استقبال استانی استان‌های دیگر از جمله گیلان در برداشت برنج و محصولات دیگر مورد استفاده قرار گرفته و دامداران نیز از همین طریق سهم خود از دامشان را نذر عتبات عالیات کردند.

کیانی بیان کرد: طرح بنای نور برای اولین بار در فرخشهر اجرا و ۳۰۰ میلیون تومان جمع شد و امسال نیز تاکنون حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان فرم پر شده است، خیرین در این طرح مبلغ نذر را پیشنهاد می‌دهند و سپس به صورت قسطی مبلغ مورد نظر خود را طی ۶۰ ماه یعنی پنج سال به بانک پرداخت می‌کنند.

او افزود: طرح سند افتخار یکی دیگر از طرح‌های کشوری است که در این طرح خیران هزینه ساخت یک متر از صحن عقله را که چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است به صورت کامل پرداخت و سند معنوی دریافت می‌کنند که پارسال ۳۰ نفر و امسال ۴۰ نفر در این طرح شرکت کردند.

کیانی اضافه کرد: طرح کوثرانه آخرین طرح کشوری است که افراد در این طرح کمک‌های ماهانه خود را از حداقل ۱۰ هزار تومان به کارت عتبات عالیات استان پرداخت و ارتباط دوسویه از طریق پیامک برقرار می‌شود که از پارسال تا کنون بالای ۲۰۰ میلیون در این طرح مشارکت شده است.

او ادامه داد: سازمان عتبات عالیات به صورت مردمی و انجیو محور اداره می‌شود و کارکنان این مجموعه بابت خدماتی که ارائه می‌دهند هیچگونه حقوقی دریافت نمی‌کنند و به صورت افتخاری در خدمت مردم هستند تا نذورات را در راستای نیتشان ساماندهی کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار