سردار پورشمسی با اشاره به اینکه نهضت امام خمینی (ره) بر مبنای قیام امام حسین (ع) شکل گرفت، گفت: دفاع مقدس اقتدار ایران اسلامی را تثبیت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سردار رضاپور شمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: نهضت حضرت امام خمینی (ره) بر مبنای قیام امام حسین (ع) در عاشورای حسینی شکل گرفت و راه ائمه، قرآن، امام و ولایت در حقیقت بهانه‌ای برای شکل گرفتن این نهضت بزرگ بود.

او با بیان اینکه زمانی که امام در ایران قیام کردند شیعیان و مسلمانان در جهان هستی وضعیت اسفناکی داشتند، افزود: در منطقه جبل العامل سیدحسن نصرالله اشاره می‌کردند که قبل از روی کار آمدن ملعون‌هایی همچون آتاترک در ترکیه و رضاخان در ایران؛ اگر در جبل العامل یک فقیه شیعی فوت می‌شد، ۷۰ فقیه بر پیکر او نماز می‌خواندند، ولی زمانی که امثال آتاترک و رضاخان روی کار آمدند کار به جایی رسید که در جبل العامل مشکلات بسیاری برای شیعیان به وجود آمد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: در چنین روز‌هایی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و نخستین دشمنی‌های استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ایران دقیقا از روز ۲۳ بهمن ۵۷ با ترور‌های کور منافقین آغاز شد.

او ادامه داد: در زمانی که ما با مشکلات بسیاری در مقابله با منافقین کوردل و گروهک‌های تروریستی مواجه بودیم، صدام کوردل با کمک نظامی تمامی کشور‌های ابرقدرت جهان به جنگ نظامی علیه ایران روی آورد.

پورشمسی با بیان اینکه دفاع مقدس دو هزار و ۸۸۸ روز طول کشید و در طول این ایام، بیش از ۵۰ کشور دنیا به طور مستقیم از رژیم بعث حمایت مالی داشتند و بالغ بر ۳۰ کشور تسهیلات نظامی به عراق داده بودند.

او با بیان اینکه ایران از ۱۶ کشور جهان در طول هشت سال دفاع مقدس اسیر گرفته بود، عنوان کرد: صدام در روز نخست جنگ با ۴۸ یگان زمینی، ۱۲ لشگر پیاده مکانیزه، ۲۰ تیپ مرزی، ۱۴ تیپ مستقل، گارد ریاست جمهوری صدام، ۴۰ قاطع از نیرو‌های داوطلب، ۸۰۰ قبضه توپ، بیش از ۵ هزار دستگاه تانک، ۴۰۰ بالگرد و بسیاری دیگر از تجهیزات نظامی به ایران حمل کرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تاکید بر اینکه صدام در روز نخستین روز جنگ و در ۱۹۲ سورتی پرواز در شهر‌های مختلف کشور پایگاه‌های هوایی را مورد بمباران قرار داد، افزود: تنها پایگاه‌های شکاری کشور که مورد حمله قرار نگرفتند مشهد و بندرعباس بود.

پورشمسی گفت: در چنین شرایطی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که "دزدی آمد سنگی انداخت و رفت"، این موضوع نمایش واقعی مدیریت بحران در روز نخست جنگ بود و باور‌های دینی امامین انقلاب  سبب شد که ایران در برابر این حجم عظیم از جنگ ایستادگی کرده و به موفقیت و پیروزی بزرگی دست پیدا کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار