امام جمعه موقت بافق

جریان فرهنگی شهر باید با محور امام زاده عبدالله (ع) صورت گیرد

حجت الاسلام بلبلی نیا گفت: جریان فرهنگی شهر باید با محوریت امامزاده عبدالله (ع) به عنوان قطب فرهنگی شهر صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام بلبلی نیا، امام جمعه موقت بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، گفت: پرداخت عوارض معادن و پیگیری آن برای عمران و آبادانی شهر باید مطالبه عمومی شود.

او تصریح کرد: به این منظور برنامه مهم و کاربردی پیشنهاد شده است و بهره گیری از ظرفیت امام جمعه و روحانیت باید انجام شود.

امام جمعه موقت بافق بیان کرد: سال هاست که با نادیده گرفتن مشکلات منطقه، حق شهرستان خورده و برده شده است.

حجت الاسلام بلبلی نیا افزود: در حوزه تعاونی‌ها همه باید ورود کنیم، دو درصد عوارض باید مشخص شود که کجا خرج می‌شود و کجا باید خرج شود و بی شک با مطالبه گری، شهری آباد پیش روی ما خواهد بود.

او همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: از ثمرات دوران دفاع مقدس روی کار آمدن دولت انقلابی است که با روحیه جهادی کار می‌کند و در این راستا مردم انقلابی بافق هم در انتخاب خود خوش درخشیدند.

حجت الاسلام بلبلی نیا گفت: تربیت چهره ای بی بدیل به نام سردار حاج قاسم سلیمانی و توقف اجرای سند ۲۰۳۰ به همت دولت انقلابی از دستاورد‌های فرهنگ دفاع مقدس است.

امام جمعه موقت بافق با گرامیداشت یاد شهدا افزود: در قرآن کریم در رابطه با واژه شهید، دو آیه آمده است که بیان می‌کند در پندار و گفتار با واژه شهید و شهادت یک ضابطه‌ای را رعایت کنید و آن، این است که آن‌ها را مرده نگویید.

او همچنین در رابطه با فضا سازی شهری با شهدا عنوان کرد: باید مسئولان شهر، ورودی و خروجی شهر را با محور شهدا و امام زاده عبدالله (ع) مزین کنند.

حجت الاسلام بلبلی نیا بیان داشت: حرم اگر در جامعه ما جا بیفتد، سبب می‌شود تا در مقابل این حرم، مردم حریم را نگه دارند. حریم و حرم دو نقطه در کنار هم هستند و به همین دلیل امام زاده عبدالله (ع) که قطب فرهنگی شهر است باید محور این جریان سازی شود و مومنان با این فرهنگ آمیخته شوند.

خطیب موقت جمعه بافق تصریح کرد: جریان فرهنگی شهر باید با محوریت امام زاده عبدالله (ع) به عنوان قطب فرهنگی شهر صورت گیرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس، افزود: این را بدانید که علم بدون اخلاق و معنویت ثمره چندانی ندارد.

امام جمعه موقت بافق گفت: به دانش آموزان نیازمند رسیدگی شود و درکنار مدارس، به فکر حوزه علمیه بافق هم باشید.

گرامیداشت فرار رسیدن اربعین حسینی و تشریح جلوه‌های با عظمت پیاده روی اربعین و برگزاری مراسم نمادین در شهر بافق از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه موقت بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار