زنگ مهر و مقاومت در خرمشهر نواخته شد

امروز در نخستین روز بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ، زنگ بازگشایی مدارس و زنگ مقاومت در هفته دفاع مقدس به صورت نمادین به صدا در آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، زنگ مهر و مقاومت با حضور مسئولان شهرستانی و نماینده اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در مدرسه گلستان ولایت نواخته شد.

محمدعلی احمدزاده، مدیر آموزش و پرورش خرمشهر در این مراسم گفت:بازگشایی مدارس امسال نیز همچون سال قبل  تا زمانی که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود، به صورت مجازی خواهد بود‌.

او به ترتیب بازگشایی مدارس به صورت حضوری اشاره کرد و افزود : مدارس روستایی و زیر ۱۵ نفر به صورت حضوری خواهد بود و از هفته سوم مهر کلاس های ۱۵ تا ۳۰ نفره به صورت گروه های محدود  تشکیل خواهند شد.

 او ادامه داد:  نیمه اول آبان مدارس با جمعیت  زیر ۳۰۰  نفر و  نیمه دوم آبان مدارس بالای ۳۰۰ نفر بازگشایی می شوند.

علم در کنار تربیت 

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور، امام جمعه خرمشهر نیز آغاز سال تحصیلی را رویدادی بسیار مهم برای خانواداه ها، دانش آموزان و فرهنگیان دانست و بیان کرد : علم مقوله مهم و لازمی است اما کافی نیست و آنچه هدف از تعلیم را کامل می کند بحث تربیتی است.

علم آموزی اهمیت داده شده است ادامه داد: شهدای نوجوانانی همچون بهنام محمدی و شهید تازه همچون شهید علی لندی نشان دادند برای نظام مند کردن تربیت ، علم و تربیت در کنارهم مهمترین ابزار تحول بنیادی آموزش و پرورش است.

کورش مودت، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، در رابطه با چگونگی آموزش در سال تحیلی جدید گفت: بازگشایی مدارس آبادان وخرمشهر طبق گام های تعریف شده انجام می شود و در مرحله نخست مدارس روستایی و عشایری، مهارت آموزی هایی همچون فنی و حرفه ای و مدارس با شرایط ویژه و استثنایی با جمعیت کم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله یک و نیم متری آغاز به کار می کنند.

او با بیان اینکه سایر مدارس آرام و نوبت بندی شده کار خود را به صورت حضوری از سرمی گیرند، افزود: از آبان ماه آموزش حضوری سایر مدارس آغاز می شود و دانش آموزان طبق برنامه  یک تا ۲ نوبت در مدرسه حاضر می شوند و بقیه از طریق سامانه شاد به صورت غیرحضوری مباحث درسی را فرامی گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه آموزش به صورت ترکیبی و تریبی انجام خواهد گرفت، افزود: در تمام مدارس و مقاطع از امروز آموزش از طریق سامانه شاد و به صورت مجازی آغاز می شود و بعد از حضوری شدن نیز آموزش مجازی ادامه دار خواهد بود.
او از رایگان شدن استفاده از سامانه شاد خبر داد و گفت: استفاده از شبکه شاد رایگان است و سیستم جدید این اپلیکیشن نیز به معلمان معرفی شده است.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.