۲۹۳ کهگیلویه وبویراحمدی مسافر کربلای معلی می شوند

مدیر حج و زیارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۲۹۳ زائر اربعین از استان به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محسن قوامی نژاد مدیر حج و زیارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: سهمیه زائر اربعین امسال استان ۲۹۳ تن است که این سهمیه از سهمیه هفت استان دیگر کشور از جمله کردستان، ایلام، کاشان بیشتر است.

قوامی نژاد با بیان اینکه برای همه این زوار گذرنامه و ویزا تهیه و تحویل آنان داده شده است، افزود: حدود ۱۵ شبانه روز در حال ساماندهی زائران هستیم و مشکلی برای اعزام زوار اربعین وجود ندارد.

او اضافه کرد: سازمان حج و زیارت با تشکیل یک سامانه، زائرانی که تمایل برای اعزام به عتبات را داشته باشند ثبت نام کرده و برای آنان ویزا تهیه می‌کند.

قوامی نژاد با بیان اینکه کشور عراق زیر ساخت مناسبی در حوزه ناوگان هوایی ندارد و پرواز‌ها به موقع انجام نمی‌شود ادامه داد: برای اعزام ۶۰ هزار زائر ایرانی به بیش از ۱۵ هزار پرواز نیاز است.

مدیر حج و زیارت استان به موضوع واکسیناسیون زوار هم اشاره کرد و گفت: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همه زائران اربعین در کهگیلویه و بویراحمد هر ۲ دٌز واکسن خود را دریافت کرده اند.

او به زائران اربعین توصیه کرد با توجه به بسته بودن مرز‌های زمینی کشور ایران با عراق و ارائه نشدن خدمات در این مرز‌ها به زائران از حضور در مرز‌های کشور عراق خودداری کنند.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.