مشاور امنیت ملی آمریکا و دبیر شورای امنیت ملی روسیه در گفتگویی تلفنی بر اهمیت تداوم مذاکرات دو طرف درباره ثبات راهبردی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، نیکُلای پاتروشِف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه و جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس تلفنی بر اهمیت تداوم گفتگو میان مسکو و واشنگتن درباره ثبات راهبردی و امنیت اطلاعاتی تاکید کردند.

شورای امنیت روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیکُلای پاتروشِف در گفتگوی تلفنی با جک سالیوان روابط دوجانبه و پرونده‌های منطقه را در صدر آن‌ها اوضاع افغانستان بررسی کرد.

بر اساس این بیانیه، پاتروشف و سالیوان همچنین بر اهمیت تداوم گفتگو میان مسکو و واشنگتن درباره ثبات راهبردی و امنیت اطلاعاتی تاکید کردند.

در این گفتگوی تلفنی دو طرف از همکاری دو کشور از جمله نتایج دیدار اخیر والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه با مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا در فنلاند تمجید کردند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز پیشتر اعلام کرد که این کشور و ایالات متحده ممکن است در حوزه ثبات راهبردی چندین سند الزام‌آور سیاسی و حقوقی تنظیم کنند که شماری از این اسناد ممکن است توافقنامه‌های اجرایی باشند که به تصویب نیازی ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار