عملیات احداث بیمارستان تامین اجتماعی مهاباد آغاز شد

نماینده مردم مهاباد در مجلس از آغاز عملیات اجرایی سازه اصلی و ساختمان بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان خبر داد.

به گزاش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس از انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی سازه اصلی و ساختمان بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان خبر داد و گفت: برآورد کلی برای احداث این بیمارستان حدود ٢ هزار میلیارد ریال جهت اتمام سازه است.

وی افزود: در مرحله اول احداث بیمارستان مذکور خرید بخشی از زمین بیمارستان انجام و عملیات محوطه سازی پروژه به مناقصه رفت و توسط پیمانکار مربوطه نیز کار محوطه سازی و حصارکشی آن انجام شد.

محمودزاده ادامه داد: اما به دلیل مشکلات عدیده از جمله دارا نبودن مصوبه هیئت امناء و ایجاد معارض شخصی برای مقداری از زمین باقیمانده و ایجاد مشکل وسنگ اندازی در حین پیگیری رفع مشکلات، ادامه عملیات این پروژه با وقفه مواجه شد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در نهایت با پیگیری‌ها و رایزنی مستمر علیرغم کم کاری و کارشکنی تعدادی از مسئولین کشوری و استانی مشکلات به وجود آمده مرتفع و مناقصه احداث سازه اصلی بیمارستان تأمین اجتماعی مهاباد با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی در فاز اول (سال جاری) اعلان عمومی شد.

محمودزاده بیان کرد: امروز هم با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی سازه اصلی و ساختمان آن شروع شد تا این مطالبه مهم و به حق مردم شریف مهاباد نیز عملیاتی شود.

وی با اشاره به مشخصات این بیمارستان گفت: زمین احداث این بیمارستان حدود ۱ هکتار و ۴ هزار مترمربع است که بخشی از زمین (حدود ۱ هکتار و۱۶۰۰ متر مربع) از اداره مسکن و شهرسازی به قیمت ۲۸ میلیارد تومان خریداری شده است و ۲۴۰۰ متر مربع مابقی زمین به قیمت۷ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان از اشخاص خریداری شده است.

نماینده مجلس یازدهم افزود: پروژه با انجام عملیات محوطه‌سازی با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شروع شد و تا به حال با احتساب خرید زمین و محوطه سازی مبلغ ۳۸ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برآورد کلی برای احداث این بیمارستان حدود ۲۰۰۰ میلیارد ریال جهت اتمام سازه است، تصریح کرد: از این میزان ۶۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ جهت انجام و احداث اسکلت اصلی ساختمان ۵ طبقه بیمارستان و کار‌های ساختمانی هزینه و مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد ریال دیگر در سال دوم و سوم برای تکمیل تمامی مراحل احداث در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.