آغاز عملیات عمرانی فاز یک منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: پس از ۱۱ سال، عملیات عمران فاز یک این منطقه ویژه اقتصادی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رستمی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: عملیات عمرانی فاز یک منطقه ویژه اقتصادی شامل محصور کردن، آماده سازی و نیرورسانی با همکاری شهرداری تایباد است که در زمینی به مساحت ۸۰۰ هکتار اجرا می‌شود.

او افزود: چون هدف منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در اجرای فعالیت‌های عمرانی استفاده از امکانات و نیرو‌های بومی است، در این عملیات نیز از تجهیزات و نیرو‌های شهرداری‌های شهرستان استفاده خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: طبق پیش بینی مشاور طرح، در اجرای عملیات فاز یک حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری  لازم است و انتظار می‌رود حدود ۵ هزار نفر در این مرحله مشغول به کار  شوند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بیان کرد: در فاز یک صنایع غذایی، خدماتی، درمانی، کشاورزی و سلولزی ایجاد خواهد شد و شهرستان مرزی تایباد را به قطب بزرگ اشتغال در شرق کشور تبدیل می‌کند.

رستمی تصریح کرد: تلاش می‌شود با مشوق‌های لازم، توان قدرت سرمایه گذاران بومی را افزایش یابد تا بتوانند در منطقه سرمایه گذاری کنند.

پس از ۱۱ سال طرح جامع منطقه ویژه دوغارون در پارسال، بعد از طی مراحل پژوهشی، تخصصی و عالی به تصویب رسید و در اردیبهشت ماه امسال با تایید هیئت وزیران توسط معاون اول ریاست جمهوری وقت ابلاغ گردید.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار