تجهیز بیش از ۶۷ هزار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۶۷ هزار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کسب مقام سوم سازمان جهاد کشاورزی استان در تطابق وضعیت استان‌ها با فرآیند دستورالعمل اجرای طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، اظهار داشت: پایش مستمر دستورالعمل طرح سامانه‌های نوین آبیاری توسط مشاور راهبردی صورت می‌گیرد که استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پیشرو در این خصوص می‌باشد.

او با بیان اینکه این استان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری بعد از هرمزگان رتبه دوم کشور را دارد، افزود: بیش از ۶۷ هزار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است و در سال جاری حدود ۲ هزار هکتار در دست اجرا می‌باشد.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی به تجهیز شدن اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری تا پایان سال ۹۹ اشاره و اضافه کرد: تا این تاریخ ۶۶ هزار و ۴۳۵ اجرا شده است که ۴۶ هزار و ۴۷۲ هکتاربه صورت بارانی، ۱۹ هزار و ۵۴۴ هکتار قطره‌ای و ۴۱۹ هکتار آن نیز به صورت کم‌فشار است.

او به اهداف اصلی اجرای سیستم‌های نوین آبیاری اشاره کرد و گفت: حفاظت کمی و کیفی از منابع آب و خاک، افزایش بهره‌وری مصرف آب در کشاورزی و پایداری تولید محصولات کشاورزی در راستای امنیت غذایی از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار