خجسته‌پور با بیان اینکه طبق اعلام ستاد ملی کرونا، سمنان از پیک پنجم کرونا عبور کرده است، گفت: ملاک بازگشایی مدارس رعایت همه جوانب است و خانواده‌ها در قبال بازگشایی مدارس مقاومت نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  خجسته‌پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه استانی ستاد ملی مقابله با کرونای استان گفت: بر اساس گزارش اعلام شده ستاد ملی کرونا گ، استان سمنان با رعایت پروتکل توسط مردم و نظارت دانشگاه علوم پزشکی از پیک پنجم کرونا عبور کرده است و از ۸ شهر شهرستان سمنان، میامی در وضعیت آبی، سرخه و آرادان در وضعیت زرد و پنج شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی هستند. 

او در خصوص بازگشایی مدارس گفت: سه سناریو برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده است که عبارتند از روش حضوری، روش ترکیبی و بستر مجازی

خجسته‌پور بیان کرد: سناریوی حضوری برای مدارسی که کمتر از ۵۰ دانش‌آموز و کلاس‌هایی که کمتر از ۱۵ دانش‌آموز دارند ترتیب داده شده است

او  تصریح کرد: در روش ترکیبی دانش آموزان در کنار فرایند حضور در مدارس از بستر مجازی و شبکه‌های شاد هم بهره‌مند می‌شوند.

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز بحث یکسان عمل کردن پروتکل‌ها در مدارس را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: همه مدیران باید از قواعد تبعیت کنند.

او  با تاکید بر ضرورت واکسینه شدن معلمان مدارس، تصریح کرد: از آنجایی که ریسک ابتلای معلمان بالاست باید فرآیند واکسینه سفیران فرهنگی تسریع شود.

دانایی در خصوص ممانعت از حضور دانش‌آموزان علامت دار گفت: دانش آموزان حتی با کوچکترین علامت حق ورود به مدارس را ندارند و معلمان باید در این زمینه و شناسایی دانش‌آموزان بیمار، همکاران مدافع سلامت شوند.

دکتر چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه در حال حاضر آرامش نسبی بر جامعه حاکم شد، افزود: باید در کنار رعایت همه شیوه‌نامه‌ها تلاش شود اضطراب از جامعه سلب و با رویکرد هوشمند و منطقی آزادی عمل در مدارس را افزایش دهیم.

او  با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون رو به توسعه است، افزود: به تدریج و با شیب ملایم باید آرامش به فضای اجتماعی، اقتصادی و آموزشی برگرداننده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.