استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای تزریق بیش از ۱۴۰ هزار دز واکسن طی روز در استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی گفت: امروز بر اساس گزارشی که در جلسه ستاد ملی کرونا ارائه شد، استان نسبت به میانگین کشوری در شرایط بهتری قرار دارد.

او واکسیناسیون را کماکان یکی از اولویت‌های جدی استان و کشور دانست و افزود: با تسهیل واردات واکسن به کشور، شرایط بسیار خوبی در موضوع واکسیناسیون حاکم شده است و تاکنون بیش از ۵۰ میلیون نفر دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شرایط گسترش ورود محموله‌های وارد شده به کشور در روز‌ها و هفته‌های آینده شاهد افزایش سهمیه واکسن در استان‌ها خواهیم بود، در همین رابطه بر اساس سیاست‌گذاری انجام شده در کمیته واکسیناسیون ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان زیرساخت‌های استان و بویژه شهر مشهد برای تسریع در این موضوع افزایش یافته و خواهند یافت.


بیشتر بخوانید



معتمدیان بیان کرد: هفته گذشته شاهد افتتاح بزرگترین مرکز واکسیناسیون خودرویی کشور توسط شهرداری مشهد بودیم و همچنین چندین مرکز نیز در روز‌های آتی در نقاط پرجمعیت و کم برخوردار شهر مشهد افتتاح خواهند شد.

او تصریح کرد: با ظرفیت کنونی زیرساخت‌ها در استان توان تزریق بیش از ۱۴۰ هزار دوز واکسن وجود دارد، اما باید برای تزریق بالای ۲۰۰ هزار دوز پیش بینی‌های لازم بشود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: ۵۰۰ هزار ماسک در حاشیه شهر به عنوان مشوق طرح نهادینه سازی و فرهنگ سازی استفاده از ماسک توزیع خواهد شد و در جهت این طرح کمک‌های خیرین و بخش خصوصی را متمرکز می‌کنیم.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.