فرماندهان محور مقاومت و دیگر مقامات رسمی عراق در بیانیه‌هایی جداگانه کنفرانس اربیل را غیرقابل قبول عنوان کرده و محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با منتشر کردن بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد آنچه در اربیل اتفاق افتاد خلاف همه ارزش‌ها و اصول ملی و بشردوستانه و نقض آشکار قانون اساسی است.

او در ادامه افزود: مقاومت اسلامی در برابر این خیانت بزرگ ساکت نمی‌ماند و به دشمن اسرائیلی و کسانی که با آن همکاری می‌کنند درس عبرت می‌دهد. ما از دولت اقلیم می‌خواهیم موضعی روشن و عملی در قبال آنچه در اربیل اتفاق افتاده اتخاذ کند و اظهار بی اطلاعی، کافی نخواهد بود. همچنین از نیرو‌های سیاسی و دولت عراق می‌خواهیم که موضعی سختگیرانه در قبال آنچه در اربیل اتفاق افتاده اتخاذ کنند.

شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش النجبا عراق نیز در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد برگزاری یک کنفرانس برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر خلاف غیرت و شرف عراقی است و قطعا از سوی افراد بدخواه و خائنین به جایگاه عراق در حمایت از فلسطین است.

او اضافه کرد: مردم عراق این خیانت را تحمل نخواهند کرد و مسئولیت همه آنچه که در اربیل اتفاق افتاد و وجود جاسوس های صهیونیستی تمام بر گردن دولت اقلیم است. برگزاری این کنفرانس‌های ارزان باعث نمی‌شود از هدفمان چشم بپوشیم چراکه «قدس» شریف رمز مقاومت ما است.

«فالح الفیاض» رئیس الحشد الشعبی عراق نیز در واکنش به این کنفرانس غیرقانونی اعلام کرد در کنفرانس فقط خائنان خواستار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند ولی برادران عراقی هژمونی صهیونیست‌ها را بیرون می‌کنند.

فیاض افزود: این گروه از لابی صهیونیستی پول می‌گیرند چراکه بعد از شکست داعش ورشکسته شده‌اند. مردم عراق در گروه عادی سازان روابط با رژیم صهیونیستی قرار نخواهند گرفت و مقامات رسمی باید به این امر رسیدگی کنند و این پروژه طبق قانون اساسی ما رد شده است.

محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق در توئیتی نوشت: عراق موضع ثابت و تاریخی در برابر آرمان فلسطین دارد و با برگزاری نشست شماری از افراد کوته فکر و مزدور که برای ضربه زدن به موضع قاطع، محکم و شرافتمندانه عراق در قبال آرمان فلسطین، بیهوده تلاش کردند، موضع ما در مخالفت با آنچه به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم است، تغییر نخواهد کرد. از اینرو این مسئله مستلزم اقدامات قانونی و قاطعانه برای خاموش کردن چنین درخواست‌های ناهنجار و بازخواست همه کسانی است که به خود اجازه می‌دهند تا به اصول ملی و آرمان‌های عادلانه امت ضربه بزنند.

نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق گفت: با شروع شمارش معکوس اضمحلال رژیم صهیونیستی برخی‌ها در اربیل برای نجات این رژیم دست و پا می‌زنند.

«نعیم العبودی» نماینده فراکسیون صادقون پارلمان عراق با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «در حالی که شمارش معکوس نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شده است برخی‌ها در اربیل با برگزاری کنفرانس، تجمعات و فراخوان‌های عادی سازی روابط با این رژیم برای نجات او تلاش می‌کنند».

وی اظهار داشت: این رفتار‌های زشت را محکوم می‌کنیم و خواستار مجازات خائنان و مزدوران و عدم تحریک احساسات عراقی‌ها با این گونه رفتار‌ها هستیم.

عمار طعمه، رئیس فراکسیون النهج الوطنی (راهبرد ملی) روز شنبه در واکنش به نشست اربیل، تلاش‌ها برای زمینه سازی جهت پیوستن عراق به طرح عادی سازی را محکوم کرد و خواستار آن شد با کسانی که چنین مسائلی را در کشور بیان می‌کنند برخورد شود.

طعمه گفت: تجاهر به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شدت محکوم است به ویژه اینکه قانون رسمی کشور اقدامات خائنانه علیه اصول مورد اعتقاد مردم عراق و انکار ظلم علیه مردم فلسطین را که نتیجه سیاست‌های رژیم تروریستی اسرائیل است، جرم می‌شمارد و این گونه خواسته‌ها را با مواضع تاریخی مردم عراق درحمایت از قضیه فلسطین و تداوم انقلاب فلسطینیان علیه جنایات صهیونیست ها، در تضاد می‌داند.
وی ضمن اشاره به کنفرانس اربیل، گفت: چگونه چنین کنفرانسی در منطقه‌ای برگزار می‌شود که بخشی از کشور عراق است، چگونه شرایط برای برگزاری چنین کنفرانسی که با ارزش‌ها و اصول کشور و مردم عراق منافات دارد فراهم می‌شود بدون آنکه برگزارکنندگان و دست اندرکارانش بازخواست شوند؟ چنین افراد فریب خورده‌ای که با اقداماتشان احساسات مردم عراق و دیگر مسلمانان را جریحه دار می‌کنند باید بدانند سرنوشتشان با سرنوشت گذشتگانشان که در این مسیر رسوا و ننگین پا نهاده بودند تفاوتی نخواهد داشت.

وی در ادامه از دولت، پارلمان، گروه‌های سیاسی ملی، عشایر و دیگر گروه‌های عراقی خواست در موضعی آشکار، به صورت متحد چنین برنامه‌های خبیثانه را محکوم کنند.

دیوان اوقاف اهل تسنن عراق اعلام کرد ما همه گام‌هایی را که خواستار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است به شدت محکوم می‌کنیم.

امروز (شنبه) در اقلیم کردستان عراق و در مرکز آن اربیل یک کنفرانس با حضور چندین صهیونیست برگزار شده و در طی آن برخی از مقامات کرد عراقی اعلام کردند این کشور باید در زمره کشور‌های قرار بگیرد که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند، اما به محض پخش شدن این خبر دولت مرکزی عراق آشکارا بر موضع ثابت خود بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید کرده و برگزاری این کنفرانس را رد کرد.

بعد از بالا گرفتن اعتراضات در این کشور از سوی گروه‌های مختلف دولت اقلیم کردستان نیز اعلام کرد این کنفرانس بدون اطلاع دولت بوده است و دولت اقیلم اطلاعی از محتوای آن نداشته است!

این کنفرانس درحالی برگزار می‌شود که خیل عظیم عاشقان امام حسین علیه‌السلام در چهلمین روز شهادت آن حضرت از اقصی نقاط عراق و جهان خود را به کربلا می‌رسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار