واشنگتن از معافیت برخی تحریم‌های افغانستان به منظور آنچه سهولت در ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور خوانده شده است، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا روز جمعه از دو معافیت در زمینه تحریم‌های اقتصادی علیه افغانستان با هدف آنچه سهولت در ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور خوانده شده است، خبر داد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که این معافیت ها  به دولت آمریکا، سازمان‌های غیردولتی و برخی سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی اجازه می‌دهد تا کمک‌های بشردوستانه را به افغانستان ارائه داده و یا سایر فعالیت‌هایی که به رفع نیاز‌های اساسی در این کشور کمک می‌کند را به انجام برسانند.

طبق این معافیت، معاملات مربوط به صادرات محصولات کشاورزی (غذا، بذر، کود)، دارو‌ها و تجهیزات پزشکی امکان پذیر است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا ادعا شده است ارائه کالا‌ها و خدمات بشردوستانه به مناطق تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا ادامه می یابد. وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که اطمینان حاصل خواهد کرد که تحریم‌های این کشور، توانایی غیرنظامیان مستقر در افغانستان را در دریافت حمایت‌های بشردوستانه از جامعه بین‌المللی محدود نمی‌کند.

شایان ذکر است که چندی پیش با خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان، طالبان با پیشروی در افغانستان توانستند با ورود به کابل و فرار اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان کنترل این کشور را در دست بگیرند.

همچنین گفتنی است در حال حاضر افغانستان با مشکلات و بحران های فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار