رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت:پروانه بهره‌برداری چرای دام ۶۳۱ بهره بردارمتخلف با ۷۳ هزار و ۲۲۳ واحددامی باطل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: پروانه بهره‌برداری چرای دام ۶۳۱ بهره بردار متخلف با ۷۳ هزار و ۲۲۳ واحد دامی، از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در پایش مراتع این استان بر اساس شیوه‌نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور باطل شد.

او  ابراز داشت: ظرفیت آزاد شده مراتعی که پروانه چرای آن باطل شده است، بر اساس دستورالعمل‌های مرتبط و برابر ماده ۱۳ از فصل دوم شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور، در اختیار سایر بهره برداران دارای صلاحیت قرار می‌گیرد.

ولیئی افزود: طرح پایش مراتع اجرایی به منظور مدیریت چرای دام در مراتع استان سمنان، حفظ پوشش گیاهی مراتع و حفاظت از منابع آب و خاک و پیشگیری از تخلفات احتمالی مرتع داران استان سمنان انجام می‌شود.

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان پنج میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است که از این میزان بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار قابل تعلیف دام و جزو مناطق ییلاقی و قشلاقی است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.