عضو شورای شهر اصفهان:

گلستان شهدا پایگاه زیارتی و سیاحتی مردم نصف جهان شده

مهروی پور گفت: وظیفه ما شناساندن شهدا به نسل جوان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منوچهر مهروی پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان  در افتتاحیه کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت فرهنگسرای پایداری گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و همه مردم باید با شهدا آشنا شوند، زیرا با فاصله گرفتن از دوران جنگ تحمیلی، نسل جوان شهدا را نمی‌شناسند و وظیفه ما شناساندن آن‌ها به این نسل است.

وی افزود: البته اکنون آشنایی بیشتر شده و نسل جوان از شهدا الگو برداری کردند، مانند علی لندی که جان خود را برای نجات دونفر به خطر انداخت و به دل آتش زد که نشان دهنده روحیه ایثار او است؛ علی لندی، حسین فهمیده این نسل بود و با از خودگذشتگی نشان داد هنوز فداکاری وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امیدوارم با توجه به افتتاح این کتابخانه تخصصی، پیوست اتصالی میان کتابخانه‌ها برقرار شود و همه محققین کشور از این فضا استفاده کنند. دوره ششم شورای شهر و شهرداری با نگاه فرهنگی به مجموعه‌های فرهنگی توجه ویژه خواهد داشت.

مهروی پور خاطر نشان کرد: این کتابخانه تخصصی تنها برای محققین خاص افتتاح نشده بلکه برای همه مردم است و باید سعی کنیم سرانه مطالعه کتاب را بالا ببریم، البته نسبت به سال قبل سرانه مطالعه افزایش یافته است.

وی افزود: این روزها، مردم به زیارت شهدا می‌آیند و گلستان شهدا پایگاه زیارتی و سیاحتی مردم شده که باید با برنامه‌هایی مانند مسابقه کتاب خوانی و برنامه‌های نو به کتابخانه جذب شوند.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار