رئیس پارک ملی خبر گفت: دو شکارچی حرفه‌ای و سابقه دار همراه با سلاح غیر مجاز در شهرستان بافت دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا تاج پور، رئیس  پارک ملی خبر از دستگیری دو  شکارچی حرفه‌ای سابقه دار در شهرستان بافت خبر داد.

او افزود: در پی گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر شکار غیرمجاز در پارک ملی، بلافاصه محیط بانان به تحقیق در این زمینه پرداختند.

تاج پور عنوان کرد: ماموران محیط زیست با رصد اطلاعاتی موفق به شناسایی شکارچیان شدند و پس از اخذ دستور مقام قضایی، اقدام به بازرسی از منزل این متخلفان کردند.

رئیس پارک ملی خبر اظهار داشت: در این بازرسی یک قبضه سلاح غیرمجاز، یک قبضه سلاح ساچمه زنی کشف و ضبط و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

تاج پور با اشاره به سابقه شکار غیر مجاز این شکارچیان گفت: شش ماه پیش نیز از این متخلفان لاشه دو راس کل وحشی و یک قبضه سلاح غیرمجاز کشف شده بود و حال حاضر پرونده در دادسرای شهرستان در جریان است.

دستبند

دستگیری متخلف شکار غیرمجاز پرندگان وحشی در سیرجان

علی اکبر رسولیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: ماموران یگان حفاظت در جریان انجام ماموریت گشت و کنترل مناطق طبیعی شهرستان به سرنشین خودرو سواری مظنون و بلافاصله با هماهنگی با مرجع قضایی نسبت به توقیف و بازرسی خودرو اقدام می‌کنند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو لاشه چهار قطعه کبک وحشی و یک قبضه اسلحه پی سی پی غیرمجاز کشف و ضبط و متخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

رسولیان تصریح کرد: بر اساس جریمه حاصله از آسیب به محیط زیست ناشی از شکار غیر مجاز، این متخلف می‌بایست به ازای هر کبک ماده نه میلیون ریال و هر کبک نر سه میلیون ریال به حساب دولت واریز نماید که با توجه به اثبات ماده بودن همگی کبک‌های شکار شده، در مجموع مبلغ سی و شش میلیون ریال به حساب خزانه دولت واریز شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار