با بسته خبری محیط زیست در ۳ مهر ماه ۱۴۰۰ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته خبری محیط زیست امروز شنبه ۳ مهر ماه ۱۴۰۰می خوانیم:

دستگیری متخلفان پیش از اقدام به شکار حیوانات وحشی در بردسیر

عیسی عارفکیا، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر از دستگیری متخلفان پیش از اقدام به شکار حیوانات وحشی در این شهرستان خبر داد.

او گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر با حضور به موقع خود در منطقه موفق شدند پنج متخلف را  قبل از اقدام به شکار دستگیر کنند.

عارفکیا افزود: از متخلفان سه قبضه اسلحه ساچمه زنی کشف و ضبط و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

دستگیری شکارچیان دو قطعه کبک در شهرستان زرند

مسعود سالاری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرند گفت: دیروز جمعه دوم مهرماه، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زرند حین گشت، کنترل و پیشگیری از تخلفات شکار و صید در مناطق آزاد به سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس مشکوک شده و پس از هماهنگی با مرجع قضایی به منظور بازرسی، خودرو را متوقف کردند.

او افزود: در جریان این بازرسی دو قطعه کبک به همراه یک قبضه اسلحه دولول کشف و ضبط و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

سالاری اظهار داشت: جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز هر قطعه کبک با توجه به جنسیت ماده آن‌ها نه میلیون ریال  است که متخلفین باید این مبلغ را به حساب دولت واریز کنند.

ثبت تصاویر شاه روباه در منطقه آزاد انار

 احمد شجاعی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار گفت: از طریق پایش و نصب دوربین‌های تله‌ای در شهریور ماه امسال برای نخستین بار گونه با ارزش و در حال انقراض یک شاه روباه در منطقه آزاد شهرستان انار تصویربرداری شد.

او با اشاره به اینکه شاه روباه کمیاب‌ترین گونه روباه در ایران است، عنوان کرد: تصاویر ثبت شده با کمک دوربین‌های تله‌ای متعلق به زنده یاد هادی فهیمی فعال زیست محیطی ضبط و ثبت شده است.

 شاه روباه از تیره سگ سانان است طول بدن آن از روباه معمولی کوتاهتر و حدود ۵٠ سانتی متر است. مو‌های بدن آن انبوه و دمی بلند و پر مو دارد. گوش هایش بلند و در قاعده بسیار پهن هستند. این روباه همه چیز خوار است، معمولاً از میوه‌ها و حشرات تغذیه می‌کند و در مناطق کوهستانی زندگی می‌کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار