روزنامه انگلیسی گاردین اعلام کرد بعد از گذشت ۱۰ سال جنگ در سوریه، رئیس‌ جمهور این کشور اکنون در حال مطرح شدن و درخشش در سطح منطقه و جهان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی امروز (یکشنبه) اعلام کرد «بشار اسد» رئیس‌ جمهور سوریه بعد از فروکش کردن جنگ داخلی ده ساله، هم اکنون در حال مطرح شدن و درخشش در سطح منطقه و جهان است.

در این گزارش آمده است: مخالفان سابق اسد که در طول دوره بحرانی سوریه موضعی ضد او اتخاذ کرده بودند حالا به رئیس‌ جمهور این کشور به عنوان کسی نگاه می‌کنند که می‌تواند سوریه تکه تکه شده را جمع کند و دیگر برای ارتباط با او مشکلی ندارند.

این روزنامه در ادامه می‌افزاید: سوریه که قرار بود مرکز نابودی خاورمیانه باشد حال به مرکز ثقلی برای رساندن منطقه به ثبات تبدیل شده است و مقامات عربستان و امارات طی یک سال گذشته مقاماتی را به دمشق فرستادند و همچنین رویکرد‌های مثبتی از مصر و قطر دیده می‌شود.

این روزنامه در پایان نیز گفت: عبدالله دوم، پادشاه اردن در سفر سه ماه پیش خود به آمریکا به کنگره این کشور ضرورت برقراری ارتباط  با سوریه را یادآوری کرد و طرحی را ارائه داد که در آن امان میانجی میان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای سوری خود باشد.

شایان ذکر است عقب‌نشینی آمریکا و دادن اجازه برای صادرات برق و سوخت اردن و مصر از خاک سوریه در پی اعلام واردات سوخت از ایران به لبنان توسط «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان مسیری تازه برای سوریه بود که در انزوای منطقه‌ای قرار گرفته بود و این قدم ناخواسته ولی مثبتی بود که آمریکا برداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار