ئی-لجند یک خودرو الکتریکی است که توسط یک خودروساز آلمانی ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یک خودروساز آلمانی با الهام از یکی از پرافتخارترین ماشین‌های مسابقات رالی، یک خودروی الکتریکی ساخته است.

ئی-لجند (E-Legend) اقتباسی از آئودی کواترو است که در دهه هشتاد میلادی از قهرمانان بلامنازع مسابقات رالی بود. آئودی کواترو در اولین حضورش در مسابقات رالی در سال ۱۹۸۰ به خاطر استفاده از سیستم دو دیفرانسیل پیروزی‌های زیادی به دست آورد و به شهرتی جهانی رسید. این پیروزی‌ها باعث شد تا خودروسازان دیگر هم به مسابقات رالی علاقه‌مند شوند. موفقیت آئودی در دهه هشتاد بسیاری از خودروسازان را به شرکت در مسابقات رالی علاقه‌مند کرد.

همزمان فدراسیون جهانی اتومبیلرانی برای هیجان‌انگیزتر شدن مسابقات، کلاس تازه‌ای تعریف کرد که به کارخانه‌ها اجازه می‌داد ماشین‌های سریع‌تر و قوی‌تری بسازند. این کلاس که "گروه B" نامگذاری شد، فرصتی فراهم کرد تا تعدادی از مشهورترین و محبوب‌ترین ماشین‌های جهان ساخته شوند.

خودرو الکتریکی
 
 گروه B دوام زیادی نداشت و فدراسیون پس از چند تصادف مرگبار که به سرعت بالای ماشین‌ها نسبت داده شد این گروه را در سال ۱۹۸۶ حذف کرد.

ئی-لجند دو موتور الکتریکی در عقب و یک موتور الکتریکی در جلو دارد که در مجموع ۸۱۶ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومترش زیر سه ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. کارخانه می‌گوید که ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۲۵ کیلومتر حرکت کند.

خودرو الکتریکی

قیمت ئی-لجند بیش از یک میلیون دلار است

مارکوس هولزینگر، مدیر ئی-لجند که سابقه کار در بخش طراحی فولکس‌واگن را دارد، می‌گوید با بخش طراحی آئودی در تماس است و این شرکت با اقتباس او از مدل کواترو مشکلی ندارد و از نتیجه کار راضی است.

تنها سی دستگاه از این ماشین ساخته خواهد شد و قیمتش ۸۹۰ هزار یورو (بیش از یک میلیون دلار) است. ئی-لجند قرار است مدل‌های دیگری را با الهام از ماشین‌های گروه B در همین تعداد محدود تولید کند. آقای هولزینگر می‌گوید لانچیا دلتا S۴ و فورد RS۲۰۰۰ ماشین‌هایی است که او به تولیدشان علاقه دارد، اما در نهایت مدل‌های آینده با سلیقه مشتری انتخاب خواهد شد.

ماشین دولتی

خودرو الکتریکی

آئورا با سرمایه‌گذاری دولت بریتانیا ساخته شده است

گروهی شامل چهار شرکت انگلیسی به سفارش دولت بریتانیا ماشینی الکتریکی ساخته‌اند که به گفته آن‌ها برای طبیعت طراحی شده است. آئورا یک خودروی اسپرت است که با استفاده از مواد سبک و قابل بازیافت ساخته شده و می‌تواند با هر بار شارژ مسافتی طولانی طی کند.

پروژه ساخت ماشین پاییز پارسال آغاز شد. هدف این پروژه ساخت ماشینی بود که رانندگی با آن لذت بخش باشد و در عین حال به محیط زیست آسیب کمتری بزند. بدنه ماشین از ترکیبی از فیبر‌های طبیعی ساخته شده است که هم سبک و هم قابل بازیافت است. برای کاهش مقاومت ماشین در برابر هوا، چرخ‌های عقب با صفحه‌ای پوشانده شده و ارتفاع ماشین تا حد ممکن کاهش یافته است.

خودرو الکتریکی

نمایشگر پنج اینچی با چرخاندن فرمان ثابت می‌ماند

آئورا با هر بار شارژ بیش از ۶۴۰ کیلومتر حرکت می‌کند. اطلاعاتی که هوش مصنوعی ماشین جمع‌آوری می‌کند از ماشین‌های الکتریکی موجود در بازار بیشتر است و به همین دلیل تخمینش از مسافت باقی‌مانده و شارژ دقیق‌تر است. هوش مصنوعی همچنین با بررسی عادت‌های راننده بهره‌وری باتری‌ها را افزایش می‌دهد.

آئورا اولین ماشین ساخت بریتانیا است که از سیستم عامل اندروید ساخت گوگل استفاده می‌کند. یک نمایشگر ده اینچی که به طور عمودی در وسط داشبورد است اطلاعات، نقشه و برنامه‌های مشهور اندروید را در اختیار راننده می‌گذارد. آئورا نمایشگر دیگری دارد که در وسط فرمان گذاشته شده است. با چرخاندن فرمان این نمایشگر پنج اینچی ثابت می‌ماند تا خواندن اطلاعات راحت‌تر باشد.

آئورا قرار نیست به تولید انبوه برسد و هدف دولت از سرمایه‌گذاری در آن نمایش توانایی‌های شرکت‌های بریتانیایی در ساخت ماشین‌های الکتریکی است.

پلیس برقی

خودرو الکتریکی

پلیس میشیگان به انجام آزمایش‌های سخت ماشین‌های پلیس مشهور است

پلیس ایالت میشیگان هفته گذشته اعلام کرد که فورد موستانگ در آزمایش ماشین‌های پلیس این نیرو موفق شده و به این ترتیب این ماشین می‌تواند به ناوگان نیرو‌های پلیس در آمریکا اضافه شود.

پلیس میشیگان و لس‌آنجلس به سخت‌گیری در آزمایش ماشین‌ها مشهورند و ایالت‌های دیگر از نتیجه آزمایش آن‌ها برای انتخاب ماشین‌های پلیس استفاده می‌کنند. رانندگی با سرعت بالا، ترمزگیری ناگهانی و توانایی تعقیب و گریز بخشی این آزمایش است.

خودرو الکتریکی

علاقه نیرو‌های پلیس به فورد الکتریکی به آمریکا محدود نیست. کارخانه آمریکایی اعلام کرده که چند دستگاه موستانگ الکتریکی را برای آزمایش به پلیس بریتانیا هم داده است. همزمان با افزایش تولید و تنوع ماشین‌های الکتریکی، اداره‌های پلیس در آمریکا و اروپا قصد دارند تا با خرید این ماشین‌ها آلودگی کاروان ماشین‌های خود را کاهش دهند.

تودوزی غیرچرم

خودرو الکتریکی

ولوو برای تودوزی صندلی محصولات الکتریکی‌اش از پلاستیک بازیافتی استفاده خواهد کرد

ولوو با معرفی موادی تازه برای روکش صندلی‌هایش، اعلام کرده که دیگر در مدل‌های الکتریکی‌اش از تودوزی چرم استفاده نخواهد کرد. روند حذف چرم در محصولات این کارخانه به مرور گسترش خواهد یافت و در نهایت استفاده از چرم در سال ۲۰۳۰ به طور کلی متوقف خواهد شد.

ولوو در مدل‌های لوکس خود پارچه‌ای پشمی را جایگزین چرم کرده است. کارخانه سوئدی می‌گوید پشم را از فروشندگانی می‌خرد که مطمئن است با حیوانات بدرفتاری نمی‌کنند. روکش دیگر ولوو از ترکیبی از پلاستیک بازیافتی، کتان و نخ ساخته شده که شبیه چرم است و ولوو ادعا می‌کند کیفیتش از چرم هم بهتر است.

ایده کنار گذاشتن چرم در خودروسازی مدتی است مطرح شده است. اما ولوو از معدود خودروسازانی است که به طور عملی در این باره اقدام کرده است. ریویان، شرکت آمریکایی که وانت‌های الکتریکی می‌سازد هم تصمیم مشابهی گرفته و کارخانه‌های آئودی، ب‌ام‌و، لندروور و تسلا هم به مشتریان این امکان را می‌دهند تا به جای چرم، تودوزی صندلی‌های ماشین را با پارچه‌های بازیافتی سفارش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار