اولین نشان شجاعت سازمان دانش آموزی کشور برای نخستین بار به دانش آموز دلیر چهارمحال و بختیاری شهید علی لندی اعطا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اولین نشان شجاعت سازمان دانش آموزی کشور برای نخستین بار به دانش آموز دلیر چهارمحال و بختیاری شهید علی لندی توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ایذه اعطا شد.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین یادبود قهرمان دهه هشتادی «علی لندی» گفت: در ایام پر افتخار هفته دفاع مقدس که یاد و نام شهیدان را گرامی می‌داریم رویداد بسیار بزرگی در کشور رقم خورد و آن هم شجاعت و دلاوری یک قهرمان بزرگ بود که یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای دانش آموز را در دل‌ها زنده کرد.


بیشتر بخوانید


او افزود: شهید علی لندی با رشادت، شهامت و شجاعتی که به خرج داد معنای واقعی ایثار و شهادت را به نسل جدید نشان داد.
کاظمی اضافه کرد: هم اکنون ریاست مجلس دانش آموزی کشور برعهده یک دانش آموز ایذه‌ای است و این نشان می‌دهد که ظرفیت نیروی انسانی استان خوزستان در کشور بی نظیر است.

کاظمی اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی و فرهنگ ساز، ماموریت اصلی خودش را انتقال این فرهنگ و ارزش‌ها به نسل‌های بعدی می‌داند.

او تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده نام، یاد، روایت زندگی و رشادت‌های این شهید در کتاب‌های درسی گنجانده خواهد شد و این اولین اقدام وزارت آموزش و پرورش است.

کاظمی گفت: دومین اقدامی که صورت خواهد گرفت این است که با ریاست سازمان نوسازی و تجهیز مدارس هماهنگ شده که یک مدرسه، یک مکان آموزشی، ورزشی و یا فرهنگی به نام این شهید مزین شود.

او بیان کرد: تندیس شهید علی لندی باید بر سر درب مدارس کشور باید نصب شود.

کاظمی ادامه داد: همچنین جایزه ویژه جشنواره پرسش مهر ۱۴۰۰ ریاست جمهوری که با عنوان ایران قوی مطرح شده است را با یاد و نام این شهید مزین خواهد شد.

گفتنی است در پایان این آیین، اولین نشان شجاعت سازمان دانش آموزی کشور برای نخستین بار به دانش آموز دلیر چهارمحال و بختیاری شهید علی لندی توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ایذه اهدا شد.

علی لندی دانش آموز کلاس نهم مدرسه شهید استکی شهرکرد، هفته گذشته بر اثر نجات جان همنوعان خون شهید شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار