رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امکان حضوری شدن آموزش‌ها تا ۴ الی ۵ ماه آینده برای تمامی دانشجویان وجود ندارد.

احمدمعتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره شرط حضوری شدن کلاس‌ها اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای حضوری شدن آموزش‌های دانشگاهی نداریم.

او افزود: احتمال اینکه بتوانیم در اواخر ترم کلاس‌های تحصیلات تکمیلی را حضوری کنیم، بیشتر است؛ چرا که تراکم آن‌ها کمتر خواهد بود.

معتمدی تصریح کرد: ظرفیت کلاس‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ۶ الی ۷ نفر آغاز می‌شود، حتی خیلی از آن‌ها به صورت عادی کمتر از ۱۰ نفر است. به ندرت کلاسی داریم که بیش از ۳۰ نفر باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: تراکم کلاس‌های دانشجویان کارشناسی بیشتر از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری است. علاقه‌مند هستیم که از ۱۶ هفته کلاس برگزار شده در طول ترم امسال حتما ۴ الی ۵ هفته را به صورت حضوری برگزار کنیم.

معتمدی گفت: بر حضوری شدن کلاس‌ها تاکید داریم؛ چرا که برخی دانشجویان سوالاتی دارند که از طریق صفحات مجازی امکان پرسش به آن‌ها نیست. برنامه ریزی برای حضوری شدن آموزش‌ها با توجه به اینکه برخی دانشجویان از شهرستان می‌آیند سخت است، اما اگر شرایط عادی‌تر شود و واکسیناسیون به اتمام برسد در اواخر ترم شاید کلاس‌ها را حضوری برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: بعید می‌رسد که تا ۴ الی ۵ ماه آینده وضعیت کشور و حتی دنیا از نظر ویروس کرونا عادی شود تا بتوانیم کلاس‌ها را برای تمامی دانشجویان حضوری برگزار کنیم، اما بخشی از دروس برای دانشجویان ارشد و دکتری حتما به شیوه حضوری برگزار خواهد شد.

تمهیدات دانشگاه صنعتی امیر کبیر برای تغذیه دانشجویان

او درباره نحوه ارائه خدمات تغذیه به دانشجویان در دوران کرونا اظهار کرد: دانشجویانی که برای شرکت در کلاس‌ها و واحد‌های عملی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور می‌یابند تغذیه خود را به شیونه بسته بندی شده و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دوران کرونا تحویل خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: اگر رستوران‌های دانشگاه بازگشایی شوند باز هم باید غذای دانشجویان را به صورت بسته بندی شده تحویل دهیم تا ویروس کرونا به صورت کامل بی خطر شود، اما گفتنی است که هم اکنون رستوران‌ها به علت ویروس کرونا بسته هستند و دانشجویان خوابگاهی در داخل خوابگاه غذای خود را تحویل می‌گیرند و همان جا هم مصرف می‌کنند.
معتمدی بیان کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موضوعی است که باید در دوران کرونا تا واکسیناسیون کامل افراد مورد توجه قرار بگیرد و به اینصورت از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امتحانات پایان ترم بحث مهم دانشگاه هاست که به احتمال قوی تا دی ماه تمامی دانشجویان دز دوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنند و به اینصورت اگر مشکل خاصی ایجاد نشود امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهند شد و سعی می‌کنیم حتی امتحانات نیم ترم را هم با موافقت استادان و دانشکده‌ها به شیوه مجازی با افزایش طول زمان و کم کردن تراکم جمعیت برگزار کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار