معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۹۰۰ دانش‌آموز عشایری در استان تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،معصومه خدابنده‌لو معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، حدود ۹۰۰ دانش‌آموز در مدارس عشایری این استان تحصیلی می‌کنند که این تعداد به دلیل جابجایی عشایر به استان‌های دیگر در طول سال کاهش می‌یابد.

او افزود: توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق محروم و عشایری از اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان  اظهار داشت: براساس شیوه نامه بازگشایی مدارس و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، کلاس‌های آموزشی عشایری با رعایت کامل  شیوه نامه های بهداشتی و با اولویت سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی مدرسه برگزار می‌شود.

خدابنده لو عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری حدود ۹۰۰ دانش آموز عشایری استان به صورت حضوری در داخل و خارج استان تحت آموزش قرار می‌گیرند.

اوتصریح کرد: ۱۰ کلاس عشایری از ابتدای سال تحصیلی جاری در استان همدان ساماندهی شده است و این کلاس‌ها تا پایان آبان‌ماه در داخل چادر عشایری تشکیل می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان بیان کرد: در پایان آبان به دلیل سرد شدن هوا و کوچ عشایر، ادامه کلاس‌ها در استان‌هایی همچون لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه برگزار می‌شود.

خدابنلو با اشاره به اینکه عشایر از اسفندماه بازگشت به همدان را آغاز می‌کنند، گفت: دانش‌آموزانی که در خوزستان ثبت‌نام کرده اند، اما در حال حاضر در همدان ساکن هستند، کلاسهایشان در همدان تشکیل شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان افزود: دوره متوسط اول و دوم ویژه دانش‌آموزان عشایری نداریم و این دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل باید به نزدیک‌ترین دبیرستان محل اسکان خود مراجعه کنند.

او افزود: هر هفته کارشناسان و بازرسان اداره کل آموزش و پرورش همدان، به صورت مستمر بر کلاس‌های عشایری نظارت دارند.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی همدان تحصیل می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار