گفتگوی نمایندگان آمریکا و کره جنوبی درباره پرتاب موشک کره شمالی

نماینده ارشد هسته‌ای کره جنوبی و نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی امروز در تماسی تلفنی درباره پرتاب موشک اخیر از سوی کره شمالی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که نو کیودوک، نماینده ارشد هسته‌ای کره جنوبی امروز (سه شنبه) در تماس تلفنی با سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی درباره آخرین پرتاب موشک کره شمالی به گفتگو پرداختند.

بنا به گفته این وزارتخانه، این گفتگوی تلفنی ساعاتی پس از شلیک موشک کوتاه برد به سوی دریای ژاپن از سوی کره شمالی صورت گرفت.

 وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی گفت: «دو طرف ارزیابی‌ها را در مورد آخرین وضعیت شبه جزیره کره از جمله پرتاب موشک کوتاه برد کره شمالی و بیانیه‌های اخیر به اشتراک گذاشتند و راه‌های پاسخ به این اقدام را مورد بحث قرار دادند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این دو نماینده بر ضرورت مدیریت پایدار وضعیت شبه جزیره کره و همکاری‌های آبی بین کره جنوبی و آمریکا توافق کردند.»

به گفته این وزارتخانه، نو و کیم تصمیم گرفتند روز پنجشنبه شخصاً در اندونزی با یکدیگر ملاقات کنند. کیم در حال حاضر سفیر آمریکا در جاکارتا نیز هست.

برخی منابع خبری امروز (سه شنبه) از آزمایش موشکی جدید کره شمالی و شلیک پرتابه‌ای نامشخص به سمت دریای ژاپن خبر دادند.

وزارت خارجه آمریکا پرتاب موشک روز سه شنبه پیونگ یانگ را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و تهدیدی برای کشور‌های همسایه و جامعه بین المللی دانست.

این  آزمایش موشکی چند روز پس از آنکه پیونگ یانگ تمایل خود را برای بهبود روابط بین کره شمالی و حتی مذاکره درباره نشست سران با سئول اعلام کرد، صورت می‌گیرد.

کره شمالی می‌گوید بهبود روابط تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که کره جنوبی نگرش خصمانه خود علیه پیونگ یانگ و استاندارد‌های دوگانه در مورد آزمایش سلاح‌های کره شمالی را کنار بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار