قره سو یکی از رگ‌های حیاتی شهر کرمانشاه

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : قره سو یکی از محور‌های اساسی شکل دهنده و یکی از رگ‌های حیاتی شهر کرمانشاه است که باید احیا شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه به سرنوشتی که قره سو به آن دچار شده اشاره کرد و گفت : قره سو می‌توانست در رونق گردشگری کرمانشاه تاثیر داشته باشد، اما شرایط کنونی آن قابلیت اینکه گردشگران را به سمت آن ببریم، ندارد.

او گفت : نیاز هست سازمان محیط زیست، امور آب، استانداری، میراث فرهنگی، شهرداری و... در کنار هم قرار بگیرند و ضمن احداث تصفیه خانه برای جدا سازی فاضلاب از رودخانه، ساماندهی و نجات قره سو را اجرایی کنند.

گوهری افزود: "بار گردشگری کنونی کرمانشاه روی پارک کوهستان و تاق بستان افتاده، هرچند که شهرداری در سال‌های اخیر تلاش کرده تا مردم و گردشگران را به سمت سراب قنبر هم سوق دهد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده، بنابراین نیاز به نقاط گردشگری بیشتری داریم" نه تنها قره سو، چم‌بشیر و آبشوران هم دیگر ظرفیت‌های خوب گردشگری در شهر کرمانشاه هستند که از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌شود.

او در کنار درخواست از دستگاه‌های مخالف استان، از نماینده‌ها هم می‌خواهد تا به این موضوع ورود کنند.

او افزود: اگر قره سو ساماندهی شود؛ ایجاد ارزش افزوده زیادی برای لبه‌های آن ایجاد خواهد شد و بخش خصوصی سراغ آن می‌آید و راحت می‌توان هزینه‌هایی که برای نجات آن شده را دوباره برگرداند، بنابراین در گام اول باید با ایجاد تصفیه خانه از ورود فاضلاب به این رودخانه جلوگیری کرد و در مرحله بعد با ساماندهی برای آن ایجاد ارزش افزوده کرد.

این مسئول تبدیل قره سو به منطقه‌ای گردشگری را نیازمند همتی جمعی در استان دانست و آمادگی میراث فرهنگی برای نقش آفرینی در این موضوع را اعلام می‌کند.

گوهری گفت: مسئولین ما برای نجات قره سو باید از شعار‌ها عبور کنند، بجای اینکه مدام اعداد و ارقام را تکرار کنند، آستین‌های همتشان را بالا بزنند و دوشادوش هم برای نجات این رودخانه بدسرنوشت برخیزند و مردم هم فقط به جای تماشا مطالبه گر باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.